Η επιχείρηση για να καταφέρει να επιτύχει
το προσωπικό μάρκετινγκ χρειάζεται την βοήθεια της νέας τεχνολογίας , δημιουργώντας
βάσεις δεδομένων με τα στοιχεία των πελατών της.
Η εξέλιξη της τεχνολογίας όπως
έχουμε πει βοήθησε σημαντικά τις επιχειρήσεις ώστε να δημιουργήσουν αυτές τις
βάσεις δεδομένων από τις οποίες η διοίκηση της επιχείρησης και το τμήμα
μάρκετινγκ αντλεί σημαντικά στατιστικά στοιχεία που αφορούν τις συναλλαγές του
πελάτη με την επιχείρηση και θα βοηθήσουν στον σχεδιασμό του πλάνου μάρκετινγκ
της επιχείρησης. Με την βοήθεια των βάσεων δεδομένων η επιχείρηση μπορεί να
αντιμετωπίσει τον κάθε πελάτη ξεχωριστά και να προσαρμόσει τις προσφορές της
βάσει των αναγκών και επιθυμιών του κάθε πελάτη της ξεχωριστά. ΟΙ βάσεις
δεδομένων μπορούν να αφορούν μεμονωμένους καταναλωτές που είναι πελάτες της
επιχείρησης ή ακόμη και άλλες επιχειρήσεις που συνεργάζονται με την επιχείρηση.
Τα στοιχεία που είναι απαραίτητα για την
δημιουργία μιας βάσης δεδομένων θα μπορούσαν να είναι:
1.1
Ονοματεπώνυμο
1.2
Διεύθυνση
1.3
Τηλέφωνο
1.4
E-mail
1.5
Ηλικία
1.6
Εισόδημα
1.7
Φύλο
1.8
Μέγεθος νοικοκυριού
1.9
Πιστωτικό ιστορικό
1.10
Εκτίμηση πιστοληπτικής ικανότητας
1.11
Πρόσφατη αγορά
1.12
Συχνότητα συναλλαγών
1.13
Ιστορικό συναλλαγών βάσει ημερομηνίας
1.14
Ποσότητες προϊόντων που αγοράστηκαν
1.15
Αξία συναλλαγών κ.α.
Τα απαραίτητα στοιχεία για την δημιουργία
μιας βάσης δεδομένων για τις επιχειρήσεις θα μπορούσαν να είναι:
2.1
Επωνυμία Επιχείρησης
2.2
Διακριτικός Τίτλος
2.3
Ο υπεύθυνος αγορών της επιχείρησης
2.4
Τηλέφωνο επικοινωνίας
2.5
Η διεύθυνση της εταιρίας
2.6
Η συχνότητα αγορών
2.7
Η πρόσφατη αγορά
2.8
Το ιστορικό των συναλλαγών
2.9
Ποσότητες και αξία των αγορών
2.10
Διάφορα οικονομικά χαρακτηριστικά της επιχείρησης
2.11
Πιστοληπτική ικανότητα
2.12
Αξιοπιστία επιχείρησης
2.13
Κλάδος της επιχείρησης
Αμανιός Εμμ. Αντωνης
Σύμβουλος Επιχειρήσεων Alpha Plan Consultants
Καθηγητής Μάρκετινγκ ΙΙΕΚ ΔΕΛΤΑ Θεσσαλονίκης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου