Η
τεχνολογία έχει κάνει άλματα όσον αφορά την εξέλιξή της και τα εργαλεία που
δίνονται πλέον στα χέρια των υπευθύνων του μάρκετινγκ των επιχειρήσεων
ακολουθούν και αυτά την εξέλιξη της τεχνολογίας.
Το διαδίκτυο, ιδιαίτερα,
προσφέρει όχι μόνο νέα κανάλια επικοινωνίας για μικρές επιχειρήσεις, ώστε να
προωθούν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους, αλλά προσφέρει και τη δυνατότητα
να παραδίδουν παραμετροποιημένα και προσωποποιημένα μηνύματα. Κανάλια όπως το
ίντερνετ και το email παρέχουν επίσης ένα μέσο άμεσης ανατροφοδότησης
από τους πελάτες το οποίο μπορεί να είναι εξαιρετικής αξίας. Βέβαια είναι
αρκετοί αυτοί που θέτουν ερωτηματικά σχετικά με την αποτελεσματικότητα της νέας
τεχνολογίας. Ο υπεύθυνος μάρκετινγκ της επιχείρησης, ειδικά της μικρής
επιχείρησης, είναι αυτός που με τον τρόπο που θα χρησιμοποιήσει την νέα
τεχνολογία, θα δώσει υπεραξία στο μάρκετινγκ της επιχείρησης. Ο τρόπος που θα
χρησιμοποιηθεί η νέα τεχνολογία είναι βασικός παράγοντας ώστε η επιχείρηση να
αποκομίσει το μεγαλύτερο όφελος.
Στην εποχή μας ,που η
τυποποίηση των προϊόντων έχει φτάσει στο μέγιστο επίπεδο, που η
αποπροσωποποίηση και η μαζικότητα της κατανάλωσης είναι χαρακτηριστικό της, το
να λέμε ακόμη ότι ο πελάτης έχει πάντα δίκαιο μπορεί να ακούγεται σαν κλισέ.
Στην εποχή μας ξεχωρίζει το επώνυμο προϊόν και όχι ο επώνυμος πελάτης. Μπορούμε
να πούμε με βεβαιότητα πλέον ότι υπάρχει ηγεμονία των προϊόντων έναντι των
καταναλωτών.
Η ανάπτυξη της τεχνολογίας φέρνει μια σημαντική ανατροπή σε όλο
αυτό το σκηνικό αφού πλέον το μάρκετινγκ στρέφεται και πάλι στον πελάτη, όμως
έχει ένα πάρα πολύ δύσκολο έργο να επιτελέσει, επειδή πολύ απλά ο πελάτης που
καθημερινά βομβαρδίζεται από μηνύματα μπορεί να μην ακούσει το δικό της μήνυμα.
Το ίντερνετ έκανε τον κόσμο μια μεγάλη γειτονιά και οι δυνατότητες που
παρέχονται σε αυτό αλλάζουν τον τρόπο που πλησιάζουμε τους πιθανούς πελάτες μας
αλλά και νέες αγορές. Χρησιμοποιώντας τα δυναμικά εργαλεία του ίντερνετ, δηλαδή
τις ιστοσελίδες, θα μπορέσει η επιχείρηση βρει νέους πελάτες και να επανακτήσει
ήδη υπάρχοντες ακόμη πιο αποτελεσματικά. Υπολογίζεται ότι καθημερινά δεχόμαστε
περίπου τρεις χιλιάδες διαφημιστικά μηνύματα, επομένως είναι εύκολα κατανοητό
ότι η επιχείρηση που θα κατανοήσει καλύτερα το πώς και το γιατί ο πελάτης
αγοράζει τα προϊόντα, είναι αυτή που θα κερδίσει το παιχνίδι.
Συνεπώς η
επιχείρηση θα πρέπει να αναπτύξει και
πάλι την ικανότητά της να κατακτά τον κάθε πελάτη ξεχωριστά. Η νέες τεχνολογίες
θα βοηθήσουν την επιχείρηση να ικανοποιήσει το εγώ του κάθε πελάτη ξεχωριστά,
ώστε να καταφέρει να κάνει τους ξένους φίλους και τους φίλους πιστούς πελάτες.
Η διαφοροποίηση των προσφορών βάσει την αναγκών του κάθε πελάτη και η
δυνατότητα που μας δίνουν οι νέες τεχνολογίες ώστε να το πετύχουμε, αποτελεί
πρωταρχικό στοιχείο για την επίτευξη του σκοπού αυτού.
Πολλοί
είναι αυτοί που πιστεύουν ότι το προσωπικό μάρκετινγκ αποτελεί την εξέλιξη του
μάρκετινγκ και θα συνεχίσει να αναπτύσσεται για αρκετούς λόγους αφού οι
καταναλωτές πλέον είναι περισσότερο ενημερωμένοι, έχουν καλύτερη πρόσβαση στην
πληροφορία αλλά και στα δεδομένα της αγοράς, οπότε αναζητούν, εκτός του
προϊόντος που θα καλύψει την ανάγκη τους και διαφορετικό επίπεδο επικοινωνίας
με την επιχείρηση.
Η εξέλιξη της
κοινωνίας αλλά και οι μεγάλες απαιτήσεις της καθημερινότητας έχουν στερήσει από
τους ανθρώπους τον ελεύθερο χρόνο που θα είχαν στην διάθεσή τους να αφιερώσουν
σε καταναλωτικές αποφάσεις και έρευνες αγοράς. Το προσωπικό μάρκετινγκ μπορεί
να βοηθήσει τους καταναλωτές να αποφασίσουν για τα προϊόντα που επιθυμούν χωρίς
να σπαταλήσουν τον πολύτιμο χρόνο τους.
Αμανιός Εμμ. Αντώνης
Σύμβουλος Επιχειρήσεων Alpha Plan Consultants
Καθηγητής Μάρκετινγκ ΙΙΕΚ ΔΕΛΤΑ Θεσσαλονίκης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου