Toys.gr

Toys.gr
Το ποιοτικό παιχνίδι στο διαδίκτυο

Τετάρτη, 11 Απριλίου 2012

Μάρκετινγκ - 4η Ανάρτηση


Προγραμματισμός Μάρκετινγκ

            Όπως έχουμε αναφέρει, το Μάρκετινγκ συνίσταται στην οργανωμένη προσπάθεια μιας επιχείρησης ή ενός οικονομικού οργανισμού να ικανοποιήσει τις ανάγκες αλλά και τις επιθυμίες των καταναλωτών. Για να το επιτύχει αυτό η επιχείρηση είναι απαραίτητο να προγραμματίσει τις διαδικασίες που θα ακολουθήσει ώστε να πετύχει το επιθυμητό αποτέλεσμα.
            Ως προγραμματισμό θα μπορούσαμε να θεωρήσουμε την διαδικασία καθορισμού των στόχων καθώς και την επιλογή μιας πορείας που θα μας οδηγήσει σ’ αυτούς τους στόχους. Ο προγραμματισμός είναι απαραίτητος και για ακόμη ένα σημαντικό λόγο. Την υλοποίηση των στόχων τους οποίους έβαλε η επιχείρηση.

            Η Διαδικασία του Προγραμματισμού

            Η διαδικασία του προγραμματισμού είναι μια κυκλική πορεία, που είναι συνεχής και αδιάλειπτη. πρέπει να απαντηθούν πέντε βασικά ερωτήματα για να κατανοήσουμε την διαδικασία του προγραμματισμού.
1.      Που βρισκόμαστε;
Αφορά την κατάσταση που βρίσκεται η επιχείρηση στο παρόν.
2.      Που θέλουμε να πάμε;
Αφορά τον στόχο που έχουμε θέσει και το σημείο στο οποίο θέλουμε να φτάσουμε την επιχείρηση.
3.      Πως θα πάμε;
Αφορά την στρατηγική που θα ακολουθήσουμε ώστε να φτάσουμε στον στόχο που έχουμε θέσει κατά την διαδικασία που περιγράψαμε στην προηγούμενη ερώτηση.
4.      Πως ξέρουμε ότι πηγαίνουμε εκεί που θέλουμε;
Αφορά διαδικασίες ελέγχου για το αν και κατά πόσον οι αποφάσεις μας, οδηγούν την επιχείρηση στον στόχο. Αφορά ουσιαστικά τον προγραμματισμό που έχουμε κάνει για την επίτευξη του στόχου.
5.      Πως θα μάθουμε αν φτάσαμε στον στόχο;
Αφορά την αξιολόγηση και των έλεγχο των αποτελεσμάτων που πετύχαμε.

Επίπεδα Προγραμματισμού

Κατ’ αρχάς θα πρέπει να σημειώσουμε ότι η διοίκηση της επιχείρησης είναι αυτή που βάζει τους στόχους επιχείρησης αλλά και αυτή που καθορίζει την γενική στρατηγική μέσω της οποίας θα επιδιώξει να καταφέρει να φτάσει τον στόχο που έθεσε. Έχουμε λοιπόν πρώτα απ’ όλα τον Στρατηγικό Προγραμματισμό και ακολουθούν όλα τα άλλα στάδια προγραμματισμού με έμφαση στο αμέσως επόμενο στάδιο που είναι ο Λειτουργικός Προγραμματισμός. Ο λειτουργικός προγραμματισμός υλοποιείται από τις λειτουργικές διευθύνσεις και τα διάφορα τμήματα της επιχείρησης. Ο λειτουργικός προγραμματισμός προσδιορίζει τον τρόπο με τον οποίο θα επιτευχθούν οι στόχοι της επιχείρησης. Όλοι οι επι μέρους λειτουργικοί προγραμματισμοί πηγάζουν από τον Στρατηγικό προγραμματισμό, ο οποίος και κατευθύνεται από την διοίκηση της επιχείρησης σε αντίθεση με τους λειτουργικούς που υλοποιούνται από τα διευθυντικά στελέχη και το προσωπικό των λειτουργικών τμημάτων της επιχείρησης.
Βασικά στοιχεία για την υλοποίηση των παραπάνω βασικών προγραμματισμών είναι η συνεχής πληροφόρηση και η αναπροσαρμογή τόσο των στόχων όσο και των ίδιων ακόμη των στρατηγικών, σε ορισμένες περιπτώσεις.