Toys.gr

Toys.gr
Το ποιοτικό παιχνίδι στο διαδίκτυο

Τετάρτη, 25 Απριλίου 2012

Μάρκετινγκ 6η Ανάρτηση - Καθορισμός - Ιδιότητες Στόχων


            Ένα βασικό λάθος είναι να υποστηρίζει κάποιος ότι ο μοναδικός στόχος που έχει μια επιχείρηση είναι η πραγματοποίηση κερδών. Μια λεπτομερής ανάλυση μπορεί να μας δείξει ότι είναι δυνατόν να υπάρχουν διάφοροι στόχοι που μια επιχείρηση μπορεί να θέσει και να επιδιώκει να κατακτήσει (π.χ. αύξηση μεριδίου αγοράς, ικανοποίηση αναγκών προσωπικού και κοινωνική πολιτική κλπ). Επιχείρηση η οποία δεν βάζει στόχους σε όλα τα επίπεδα και για όλη την δράση της ουσιαστικά δεν έχει λόγο ύπαρξης. Φυσικά οι στόχοι θα πρέπει να διατυπώνονται με σαφήνεια και θα πρέπει να γνωστοποιούνται με συγκεκριμένο τρόπο σ’ εκείνους που έχουν σχέση με την εκτέλεση τους.

  
Κάποιες από τις ιδιότητες που θα πρέπει να χαρακτηρίζουν τους στόχους είναι:

Θα πρέπει να είναι απολύτως κατανοητό απ’ όλους το περιεχόμενο και η χρονική διάρκεια υλοποίησης του στόχου. Η γραπτή διατύπωση βοηθά στην κατανόησή του αλλά και το κυριότερο δεσμεύει το προσωπικό για την επίτευξή του.

Πρέπει οι στόχοι που τίθενται να μπορούν και να υλοποιηθούν μέσα από τις δυνάμεις που διαθέτει η επιχείρηση.

Για να αποφευχθεί η σύγχυση, θα πρέπει η επιχείρηση να ιεραρχήσει τους στόχους της με  σειρά προτεραιότητας, αρχίζοντας από τον σημαντικότερο και καταλήγοντας σε αυτούς που έχουν την  μικρότερη σπουδαιότητα για την επιχείρηση. Θα πρέπει δηλαδή να καθοριστεί η σειρά πραγματοποίησής τους.

Οι στόχοι θα πρέπει να είναι σύμφωνοι με την αποστολή, τις στρατηγικές επιλογές αλλά και την πολιτική της επιχείρησης

Αφού καθοριστούν οι Στρατηγικοί στόχοι μιας επιχείρησης ξεκινά ο καθορισμός των στόχων σε επίπεδο λειτουργικό. Αμέσως μετά ακολουθούν οι πολιτικές και οι στρατηγικές που θα ακολουθηθούν ώστε να υλοποιηθούν οι στόχοι που έχουν τεθεί.