Πρόσφατα ένας φίλος μου αποφάσισε να μεταπηδήσει στον κόσμο της επιχειρηματικότητας μετά από 20 και πλέον χρόνια που εργαζόταν στον ιδιωτικό τομέα
" Σαν καλός επιχειρηματίας - διαχειριστής, είχε αναπτύξει μια πλήρη λίστα-σχέδιο για την έναρξη της εταιρείας του.
Μερικά από τα στοιχεία ότι περιλαμβάνονταν στον κατάλογο ως "πρώτης προτεραιότητας" ήταν:
- νομική μορφή της νέας επιχείρησης, αριθμός φορολογικού μητρώου και την εγγραφή στα μητρώα των εταιριών
- Δημιουργία της ιστοσελίδας , ενημερωτικά φυλλάδια και υλικό μάρκετινγκ
- Επαγγελματικές κάρτες, τηλεφωνικές γραμμές, ταχυδρομική διεύθυνση και e-mail
- Δημιουργία ενός Business plan
- Δημιουργία ενός σχεδίου μάρκετινγκ
- Δημιουργία τραπεζικών εταιρικών λογαριασμών
Με ρώτησε τι νόμιζα....
Του απάντησα ότι είπα ότι ήταν μια πολύ καλή «δεύτερη λίστα προτεραιοτήτων» για την έναρξη μιας νέας εταιρείας, αλλά δεν ήταν μια πολύ καλή «πρώτη λίστα προτεραιοτήτων».
Παρακάτω σας παρουσιάζω ένα σύντομο , αλλά πολύ σημαντικό "πρώτο κατάλογο" με πράγματα που πρέπει να κάνουμε όταν αποφασίζουμε την έναρξη μιας νέας επιχείρησης.
1) Εξασφαλίστε τουλάχιστον 3 πελάτες
Δεν υφίσταται επιχείρηση όταν δεν υπάρχουν πελάτες. Θα ήθελα να τονίσω ότι οι πελάτες είναι αυτοί που θα καθορίσουν με ακρίβεια αλλά και μεγαλύτερη σαφήνεια τις λεπτομέρειες της «δεύτερης λίστας προτεραιοτήτων» που ανέφερα παραπάνω. Μέσω των πελατών υπάρχει πραγματική ανατροφοδότηση για την αγορά, τη π.χ. τι προσφέρεται σ’ αυτήν και τι είναι πολύτιμο γ’ αυτήν. Επίσης οι πελάτες είναι αυτοί που θα δημιουργήσουν τα απαραίτητα έσοδα που θα υποστηρίξουν τις άλλες δραστηριότητες. Όλα τα Tips της λίστας προτεραιοτήτων είναι σημαντικά αλλά όλα μπορούν να αναβληθούν έως ότου η επιχείρηση γίνει μια πραγματική επιχείρηση. Και αυτό σημαίνει ότι η πραγματική επιχείρηση έχει πελάτες.
Για ποιο λόγω τρεις πελάτες?
- 1 πελάτης και εσείς είναι απλά μια σύμβαση εργασίας. Αυτό δεν είναι απαραίτητα κακό, αλλά δεν είναι μια επιχείρηση. Είναι απλά μια δουλειά ουσιαστικά χωρίς οφέλη.
- 2 πελάτες και εσείς είναι σαν να έχετε 2 θέσεις μερικής απασχόλησης. Στο σημείο αυτό το πιο πιθανό είναι να διαπραγματεύεστε τα χρήματα, τα οποία μπορεί να είναι σε υψηλότερο επίπεδο από ότι ενός απλού υπαλλήλου αλλά συγχρόνως έχετε αναλάβει και τα συνολικά έξοδα που επιβαρύνουν αλλά και τους φόρους. Επίσης θα πρέπει να τονίσουμε ότι επιπλέον δεν έχουμε καμία ασφάλεια που πιθανά να μας προσφέρει μια θέση ή ένα συμβόλαιο εργασίας.
- 3 πελάτες και εσείς μπορούμε να πούμε πλέον ότι είστε μια επιχείρηση. Τρεις πελάτες που πλέον μπορούμε να πούμε ότι έχει δημιουργηθεί μια υποτυπώδης ποικιλία εργασιακών σχέσεων με διαφορετικά πεδία εργασίας, χρονικά πλαίσια εργασίας αλλά και τους μηχανισμούς εκείνους που θα στηρίξουν όλα αυτά. Οι τρεις πελάτες δίνουν κάποια γνωστικά αντικείμενα και συστήματα που θα αποτελέσουν την βάση της πλατφόρμας της νέας επιχείρησης καθώς και την αρχή της κατανόησης της ευρύτερης αγοράς.
2) Ένα σύστημα για την διαχείριση των χρημάτων σας
Ένα πρόσωπο που γνωρίζω του οποίου η επιχειρηματική δραστηριότητα περιλαμβάνει μακιγιάζ, κομμωτική κ.λπ. άρχιζε να κερδίζει πολύ περισσότερα χρήματα από ότι όταν ήταν υπάλληλος αλλά είδε να πέφτουν έξω οι λογαριασμοί του.. Γιατί ?? Διότι πολύ απλά δεν είχε κανένα σύστημα διαχείρισης των λογαριασμών και των χρημάτων του. Έκανε απλά μερικές προσαρμογές και επανήλθε στον σωστό δρόμο… Πρώτα και κύρια άρχισε να ελέγχει τις εισπράξεις και πληρωμές, επίσης έλεγχε τους τραπεζικούς λογαριασμούς αλλά και τα μετρητά κάνοντας ορθή διαχείριση αυτών. Πλέον η τεχνολογία μας δίνει την δυνατότητα να ελέγχουμε αυτούς τους λογαριασμούς και από το κινητό μας τηλέφωνο. Το επόμενο βήμα ήταν η ορθή αποπληρωμή των τιμολογίων των προμηθευτών Αποφάσισε να αφιερώσει λίγο χρόνο στην ενημέρωση των εταιρικών βιβλίων αφού συμβουλευόταν έναν αξιόπιστο συνεργάτη (λογιστή) και διαπίστωσε ότι τώρα ποια τίποτε δεν χανόταν χωρίς αιτιολόγηση. Καταλήγουμε συνεπώς πως μόλις μπορέσουμε να ελέγξουμε και να κατανοήσουμε την λειτουργία των 2 παραπάνω περιπτώσεων τότε μπορούμε να πούμε ότι έχουμε μια επιχείρηση.
Αυτό που απαιτείται είναι να εστιάσουμε στους πελάτες μας αλλά και στην διαχείριση των χρημάτων μας.
Όλα τα υπόλοιπα θα λειτουργήσουν και θα συμπληρώσουν τις απαιτήσεις που έχει μια επιχείρηση. Όσο καλό κι αν είναι συνεπώς ένα business plan ή η νομική μορφή μιας επιχείρησης ή τέλος μια διαδικασία, αν δεν εξασφαλίζουμε την ύπαρξη ικανού αριθμού πελατών αλλά και την ορθολογική διαχείριση των εσόδων μας δεν θα έχει καμία επιτυχία η επιχειρηματική προσπάθεια…
Αμανιός Εμμ. Αντώνης
Σύμβουλος Επιχειρήσεων Alpha Plan Consultants
Καθηγητής Μάρκετινγκ ΙΙΕΚ ΔΕΛΤΑ Θεσσαλονίκης
" Σαν καλός επιχειρηματίας - διαχειριστής, είχε αναπτύξει μια πλήρη λίστα-σχέδιο για την έναρξη της εταιρείας του.
Μερικά από τα στοιχεία ότι περιλαμβάνονταν στον κατάλογο ως "πρώτης προτεραιότητας" ήταν:
- νομική μορφή της νέας επιχείρησης, αριθμός φορολογικού μητρώου και την εγγραφή στα μητρώα των εταιριών
- Δημιουργία της ιστοσελίδας , ενημερωτικά φυλλάδια και υλικό μάρκετινγκ
- Επαγγελματικές κάρτες, τηλεφωνικές γραμμές, ταχυδρομική διεύθυνση και e-mail
- Δημιουργία ενός Business plan
- Δημιουργία ενός σχεδίου μάρκετινγκ
- Δημιουργία τραπεζικών εταιρικών λογαριασμών
Με ρώτησε τι νόμιζα....
Του απάντησα ότι είπα ότι ήταν μια πολύ καλή «δεύτερη λίστα προτεραιοτήτων» για την έναρξη μιας νέας εταιρείας, αλλά δεν ήταν μια πολύ καλή «πρώτη λίστα προτεραιοτήτων».
Παρακάτω σας παρουσιάζω ένα σύντομο , αλλά πολύ σημαντικό "πρώτο κατάλογο" με πράγματα που πρέπει να κάνουμε όταν αποφασίζουμε την έναρξη μιας νέας επιχείρησης.
1) Εξασφαλίστε τουλάχιστον 3 πελάτες
Δεν υφίσταται επιχείρηση όταν δεν υπάρχουν πελάτες. Θα ήθελα να τονίσω ότι οι πελάτες είναι αυτοί που θα καθορίσουν με ακρίβεια αλλά και μεγαλύτερη σαφήνεια τις λεπτομέρειες της «δεύτερης λίστας προτεραιοτήτων» που ανέφερα παραπάνω. Μέσω των πελατών υπάρχει πραγματική ανατροφοδότηση για την αγορά, τη π.χ. τι προσφέρεται σ’ αυτήν και τι είναι πολύτιμο γ’ αυτήν. Επίσης οι πελάτες είναι αυτοί που θα δημιουργήσουν τα απαραίτητα έσοδα που θα υποστηρίξουν τις άλλες δραστηριότητες. Όλα τα Tips της λίστας προτεραιοτήτων είναι σημαντικά αλλά όλα μπορούν να αναβληθούν έως ότου η επιχείρηση γίνει μια πραγματική επιχείρηση. Και αυτό σημαίνει ότι η πραγματική επιχείρηση έχει πελάτες.
Για ποιο λόγω τρεις πελάτες?
- 1 πελάτης και εσείς είναι απλά μια σύμβαση εργασίας. Αυτό δεν είναι απαραίτητα κακό, αλλά δεν είναι μια επιχείρηση. Είναι απλά μια δουλειά ουσιαστικά χωρίς οφέλη.
- 2 πελάτες και εσείς είναι σαν να έχετε 2 θέσεις μερικής απασχόλησης. Στο σημείο αυτό το πιο πιθανό είναι να διαπραγματεύεστε τα χρήματα, τα οποία μπορεί να είναι σε υψηλότερο επίπεδο από ότι ενός απλού υπαλλήλου αλλά συγχρόνως έχετε αναλάβει και τα συνολικά έξοδα που επιβαρύνουν αλλά και τους φόρους. Επίσης θα πρέπει να τονίσουμε ότι επιπλέον δεν έχουμε καμία ασφάλεια που πιθανά να μας προσφέρει μια θέση ή ένα συμβόλαιο εργασίας.
- 3 πελάτες και εσείς μπορούμε να πούμε πλέον ότι είστε μια επιχείρηση. Τρεις πελάτες που πλέον μπορούμε να πούμε ότι έχει δημιουργηθεί μια υποτυπώδης ποικιλία εργασιακών σχέσεων με διαφορετικά πεδία εργασίας, χρονικά πλαίσια εργασίας αλλά και τους μηχανισμούς εκείνους που θα στηρίξουν όλα αυτά. Οι τρεις πελάτες δίνουν κάποια γνωστικά αντικείμενα και συστήματα που θα αποτελέσουν την βάση της πλατφόρμας της νέας επιχείρησης καθώς και την αρχή της κατανόησης της ευρύτερης αγοράς.
2) Ένα σύστημα για την διαχείριση των χρημάτων σας
Ένα πρόσωπο που γνωρίζω του οποίου η επιχειρηματική δραστηριότητα περιλαμβάνει μακιγιάζ, κομμωτική κ.λπ. άρχιζε να κερδίζει πολύ περισσότερα χρήματα από ότι όταν ήταν υπάλληλος αλλά είδε να πέφτουν έξω οι λογαριασμοί του.. Γιατί ?? Διότι πολύ απλά δεν είχε κανένα σύστημα διαχείρισης των λογαριασμών και των χρημάτων του. Έκανε απλά μερικές προσαρμογές και επανήλθε στον σωστό δρόμο… Πρώτα και κύρια άρχισε να ελέγχει τις εισπράξεις και πληρωμές, επίσης έλεγχε τους τραπεζικούς λογαριασμούς αλλά και τα μετρητά κάνοντας ορθή διαχείριση αυτών. Πλέον η τεχνολογία μας δίνει την δυνατότητα να ελέγχουμε αυτούς τους λογαριασμούς και από το κινητό μας τηλέφωνο. Το επόμενο βήμα ήταν η ορθή αποπληρωμή των τιμολογίων των προμηθευτών Αποφάσισε να αφιερώσει λίγο χρόνο στην ενημέρωση των εταιρικών βιβλίων αφού συμβουλευόταν έναν αξιόπιστο συνεργάτη (λογιστή) και διαπίστωσε ότι τώρα ποια τίποτε δεν χανόταν χωρίς αιτιολόγηση. Καταλήγουμε συνεπώς πως μόλις μπορέσουμε να ελέγξουμε και να κατανοήσουμε την λειτουργία των 2 παραπάνω περιπτώσεων τότε μπορούμε να πούμε ότι έχουμε μια επιχείρηση.
Αυτό που απαιτείται είναι να εστιάσουμε στους πελάτες μας αλλά και στην διαχείριση των χρημάτων μας.
Όλα τα υπόλοιπα θα λειτουργήσουν και θα συμπληρώσουν τις απαιτήσεις που έχει μια επιχείρηση. Όσο καλό κι αν είναι συνεπώς ένα business plan ή η νομική μορφή μιας επιχείρησης ή τέλος μια διαδικασία, αν δεν εξασφαλίζουμε την ύπαρξη ικανού αριθμού πελατών αλλά και την ορθολογική διαχείριση των εσόδων μας δεν θα έχει καμία επιτυχία η επιχειρηματική προσπάθεια…
Αμανιός Εμμ. Αντώνης
Σύμβουλος Επιχειρήσεων Alpha Plan Consultants
Καθηγητής Μάρκετινγκ ΙΙΕΚ ΔΕΛΤΑ Θεσσαλονίκης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου