Toys.gr

Toys.gr
Το ποιοτικό παιχνίδι στο διαδίκτυο

Τετάρτη, 12 Σεπτεμβρίου 2012

Μάρκετινγκ 25η Ανάρτηση - Τα 4Ps - Η Διανομή - Στρατηγικές και Μέθοδοι Διανομής


Συνεχίζοντας τις αναρτήσεις που σχετίζονται με το μάρκετινγκ σε εισαγωγικό επίπεδο σήμερα μπαίνουμε σε ακόμη ένα από τα στοιχεία που αποτελούν και συνθέτουν το μίγμα μάρκετινγκ. Επαναλαμβάνω για μια ακόμη φορά ότι οι συγκεκριμένες αναρτήσεις είναι εισαγωγικές στην έννοια και λειτουργία του μάρκετινγκ και αποτελούν το πρώτο βήμα για όσους θα ήθελαν να εφαρμόσουν τις αρχές του μάρκετινγκ στις επιχειρήσεις τους αλλά και στην καθημερινότητά τους αφού εξακολουθώ να πιστεύω ότι το μάρκετινγκ δεν είναι απλά μια μέθοδος ή μια πρακτική των επιχειρήσεων αλλά αποτελεί τρόπο σκέψης και τρόπο ζωής αν θέλετε..
          Η διανομή αποτελεί το τρίτο στοιχείο του μίγματος μάρκετινγκ και περιλαμβάνει όλες εκείνες τις δραστηριότητες που αφορούν την διακίνηση ενός προϊόντος μέχρι αυτό να φτάσει στον τελικό καταναλωτή. Ο χρόνος, ο τόπος και η δυνατότητα απόκτησης ενός προϊόντος είναι στοιχεία σημαντικά για την ικανοποίηση του αγοραστή. Η διανομή αποσκοπεί στο να έχει ο αγοραστής το προϊόν διαθέσιμο όποτε αυτός το επιθυμεί, όποτε το επιθυμεί και με τέτοιες υπηρεσίες που κάνουν την απόκτηση αλλά και την χρήση του εύκολες. Η επιχείρηση κατά το στάδιο αυτό θα πρέπει να πάρει μια σειρά αποφάσεις που αφορούν:
1.     Στρατηγική της Διανομής
2.     Την Μέθοδο της Διανομής και
3.     Τα κανάλια της διανομής


Υπάρχουν πολλές επιλογές όσον αφορά την επιλογή της στρατηγικής διανομής που θα επιλέξει η επιχείρηση. Οι κυριότερες είναι:
α.       Στρατηγική Εντατικής Διανομής
          Η επιλογή αυτής της στρατηγικής αποβλέπει στην τοποθέτηση του προϊόντος σε όσο το δυνατόν περισσότερα σημεία πώλησης π.χ. αναψυκτικά, παγωτά, τσιγάρα κλπ.
β.       Στρατηγική Επιλεκτικής Διανομής
          Η επιλογή αυτής της στρατηγικής αποβλέπει στην τοποθέτηση του προϊόντος σε συγκεκριμένα σημεία πώλησης που αφορούν συγκεκριμένες ομάδες-στόχους π.χ. καταστήματα επωνύμων προϊόντων σε περιοχές όπως είναι Κολωνάκι, Κηφισιά, Πανόραμα κλπ.
γ.       Στρατηγική Αποκλειστικής Διανομής
          Η επιλογή αυτής της στρατηγικής αποβλέπει στην τοποθέτηση του προϊόντος σε μικρό αριθμό σημείων πώλησης, σε συγκεκριμένες περιοχές όπου για κάθε περιοχή ορίζεται ένας αποκλειστικός αντιπρόσωπος.
Οι μέθοδοι που η κάθε επιχείρηση έχει στην διάθεσή της ώστε να διανείμει το προϊόν της ουσιαστικά είναι:
α.       Άμεση Διανομή    
Μπορούμε να πούμε ότι μια επιχείρηση ακολουθεί την μέθοδο της άμεσης διανομής όταν η επιχείρηση διαθέτει τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες της απ’ ευθείας στον καταναλωτή χωρίς την μεσολάβηση τρίτων.
β.       Έμμεση Διανομή
Μπορούμε να πούμε ότι μια επιχείρηση ακολουθεί την μέθοδο της άμεσης διανομής όταν η επιχείρηση διαθέτει τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες μέσω τρίτων δηλαδή μέσω εμπόρων ή αντιπροσώπων. Οι ενδιάμεσοι αυτοί, συνήθως διαθέτουν ένα έτοιμο δίκτυο διανομής, που αν η επιχείρηση επιχειρούσε να το δημιουργήσει μόνη της θα απαιτούσε τεράστια κεφάλαια.
Οι ενδιάμεσοι αυτοί επίσης διαθέτουν εγκαταστάσεις και μέσα (π.χ. αποθήκες, αυτοκίνητα, μεταφορικά μέσα κλπ.), έχουν την δυνατότητα να διακινούν προϊόντα και άλλων επιχειρήσεων καταφέρνοντας να μειώσουν σημαντικά το κόστος διανομής αφού αυτό επιμερίζεται μεταξύ πολλών και διαφορετικών προϊόντων. Οι μεσάζοντες επίσης έχουν εξειδικευμένες γνώσεις αλλά και μεγάλη πείρα στην διακίνηση προϊόντων, γνωρίζουν καλύτερα τις τοπικές αγορές και είναι αυτοί που δημιουργούν το ευχάριστο περιβάλλον για τον καταναλωτή όσον αφορά την προσβασιμότητα για την αγορά του προϊόντος.
Αμανιός Εμμ. Αντώνης
Σύμβουλος Επιχειρήσεων Alpha Plan Consultants
Καθηγητής Μάρκετινγκ Ι.Ι.Ε.Κ. ΔΕΛΤΑ Θεσσαλονίκης