1.
Εισαγωγή του προϊόντος με υψηλή τιμή
Όταν η αγορά-στόχος είναι η «αφρόκρεμα»
της ζήτησης τότε καθορίζεται μια υψηλή τιμή για το προϊόν. Στην πορεία και όταν
το προϊόν από μοναδικό γίνει κανονικό τότε η επιχείρηση θα μειώσει την τιμή. Η
επιχείρηση θα αναγκαστεί να μειώσει ακόμη περισσότερο την τιμή όταν το προϊόν
από κανονικό γίνει ένα απλό εμπόρευμα.
2.
Εισαγωγή του προϊόντος με χαμηλή τιμή
Εισαγωγή του προϊόντος με μια χαμηλή τιμή
με σκοπό την γρήγορη εξάπλωση του προϊόντος. Σκοπός είναι η δημιουργία ενός
κύματος ζήτησης αφενός και η παρεμπόδιση εισαγωγής στον ανταγωνισμό αφ’ ετέρου.
3.
Τιμολόγηση με σκοπό την προώθηση πωλήσεων
Στόχος είναι η αύξηση των πωλήσεων με την
παροχή στον αγοραστή περισσότερων από αυτά που πλήρωσε π.χ. δωρεές, κουπόνια
κ.α. Αν και δεν υπάρχει ονομαστική μείωση της τιμής, ο αγοραστής ουσιαστικά
απολαμβάνει μια πραγματική μείωση της τιμής αφού με τα ίδια χρήματα αγοράζει
περισσότερα προϊόντα.
Κλείνοντας θα πρέπει να
τονίσουμε ξανά, την στρατηγική σημασία της τιμολόγησης. Η στρατηγική της
θεώρηση επιβάλει πάντα σοβαρή ανάλυση και σχεδιασμό. Αυτό είναι δυνατόν να επιτευχθεί
μόνο με την κατάλληλη υποδομή σε προσωπικό, στην εκπαίδευση και στα κατάλληλα
συστήματα που δημιουργούν τις απαραίτητες δεξιότητες. Η τιμολόγηση έχει πολύ
μεγάλες επιπτώσεις, από την λειτουργία της επιχείρησης μέχρι την οικονομική της
ευρωστία και το όνομά της και μια σωστή αντιμετώπιση της τιμολόγησης μπορεί να
προσφέρει στην επιχείρηση τεράστιο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.
Αμανιός Εμμ. Αντώνιος
Σύμβουλος Επιχειρήσεων Alpha Plan Consultants
Καθηγητής Μάρκετινγκ ΙΙΕΚ ΔΕΛΤΑ Θεσσαλονίκης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου