Toys.gr

Toys.gr
Το ποιοτικό παιχνίδι στο διαδίκτυο

Δευτέρα, 3 Σεπτεμβρίου 2012

Μάρκετινγκ 22η Ανάρτηση - Στρατηγικές Τιμολόγησης


          Ο βασικότερος τρόπος τιμολόγησης λαμβάνει υπ’ όψιν του το συνολικό κόστος συν κάποιο ποσοστό κέρδους. Όπως έχουμε όμως πει είναι πολλοί οι παράγοντες που επηρεάζουν την τιμολόγηση.
1.     Αγοραστές
Είναι ο πλέον σημαντικός παράγοντας που επηρεάζει την τιμολογιακή πολιτική μιας επιχείρησης. Η επιχείρηση οφείλει να αξιολογεί τον τρόπο με τον οποίο ο αγοραστής αντιλαμβάνεται την αξία του προϊόντος σε σχέση με την τιμή του και να καθορίζει μια τέτοια τιμή που ο καταναλωτής να αντιλαμβάνεται ως πρέπουσα τιμή. Εργαλείο αξιολόγησης της παραπάνω διαδικασίας είναι η έρευνα αγοράς αλλά και η ίδια η εμπειρία της επιχείρησης.
2.     Μεσάζοντες του κλάδου
Διανομείς, χονδρέμποροι, λιανοπωλητές είναι μεσάζοντες που αυξάνουν την τιμή του προϊόντος καθώς αυτό κινείται από τον παραγωγό προς τον τελικό καταναλωτή. Πολλές φορές μπορούν να θέσουν μέχρι και όρια στην τιμή του παραγωγού αφού, ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια, η διαπραγματευτική τους ισχύ έχει ενισχυθεί σημαντικά. Η καλύτερη άμυνα για την επιχείρηση ώστε να αντιμετωπίσει τέτοιου είδους πιέσεις είναι η δημιουργία ενός ισχυρού ονόματος με απήχηση στην αγορά αλλά και η πολύ καλή γνώση για την ποιότητα που προσφέρουν οι διάφοροι μεσάζοντες αλλά και τα ποσοστά κέρδους που αυτοί δουλεύουν.

3.     Ανταγωνιστές
Οι άμεσοι ανταγωνιστές, δηλαδή οι παραγωγοί παρόμοιων προϊόντων και ο τρόπος που αυτοί τιμολογούν επηρεάζει σημαντικά την τιμολογιακή πολιτική της επιχείρησης. Οι έμμεσοι ανταγωνιστές, δηλαδή αυτοί που παράγουν υποκατάστατα προϊόντα είναι επίσης ένας σημαντικός παράγοντας που επηρεάζει την τιμολόγηση.
4.     Η Ίδια η Επιχείρηση
Δύο ουσιαστικά είναι οι βασικοί παράγοντες που επηρεάζουν την τιμολόγηση. Οι αντικειμενικοί σκοποί της επιχείρησης και οι πόροι της. Όσο μεγαλύτερη είναι η δέσμευση για υψηλότερη ποιότητα προϊόντος, τόσο πιο υψηλό θα είναι το κόστος παραγωγής συνεπώς τόσο πιο υψηλή θα είναι η τιμή πώλησης, επίσης όσο καλύτερη είναι η θέση της επιχείρησης από χρηματοοικονομική άποψη τόσο πιο καλή θέση έχει από την άποψη πρωτοβουλιών στην τιμολόγηση.

5.     Το Προϊόν
Αν το προϊόν έχει ειδικά χαρακτηριστικά, αυτά μπορούν να παίξουν σημαντικό ρόλο στην τιμολογιακή πολιτική π.χ. τα υψηλής ποιότητας προϊόντα ή τα εποχιακά προϊόντα ή αυτά που είναι προστατευμένα με κάποια πατέντα επιτρέπουν υψηλότερες τιμές τιμολόγησης.