Toys.gr

Toys.gr
Το ποιοτικό παιχνίδι στο διαδίκτυο

Πέμπτη, 19 Απριλίου 2012

Marketing - 5η Καταχώρηση SWOT Analysis


            Η ανάλυση SWOT που προκύπτει από τις Αγγλικές λέξεις, Strengths, Weaknesses, Opportunities, Threats ( Δυνατά Σημεία, Αδύνατα Σημεία, Ευκαιρίες, Απειλές), είναι ένα σημαντικό εργαλείο στρατηγικού σχεδιασμού το οποίο χρησιμοποιείται για την ανάλυση τόσο του εξωτερικού όσο και του εσωτερικού περιβάλλοντος της επιχείρησης, όταν αυτή θα πρέπει να πάρει αποφάσεις σε σχέση με τους στόχους που έχουν τεθεί.


ΠΑΡΟΥΣΑ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ
ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ
ΚΑΛΕΣ
Strengths/ Δυνατά Σημεία
Opportunities/ Ευκαιρίες
ΚΑΚΕΣ
Weaknesses/Αδύνατα Σημεία
Threats/Απειλές

Όπως γίνεται εύκολα κατανοητό, τα δυνατά και αδύνατα σημεία αφορούν ουσιαστικά το εσωτερικό περιβάλλον μιας επιχείρησης αφού προκύπτουν από τους εσωτερικούς πόρους της επιχείρησης (π.χ. ικανότητες προσωπικού, ιδιότητες προϊόντων, τεχνογνωσία, χρηματοοικονομική κατάσταση της επιχείρησης, έρευνα και ικανότητα προσαρμογής σε νέες καταστάσεις κλπ.)
Οι ευκαιρίες και οι απειλές αντίθετα αντανακλούν μεταβλητές που δεν έχουν να κάνουν με την λειτουργία της επιχείρησης, είναι έξω από αυτήν και χαρακτηρίζουν το εξωτερικό περιβάλλον στο οποίο δραστηριοποιείται. Η επιχείρηση θα πρέπει να εντοπίσει, να προσαρμοστεί ή ακόμη και να προσαρμόσει τις μεταβλητές αυτές. (π.χ. ανταγωνισμός και επίπεδο ανταγωνισμού, είσοδος νέων ανταγωνιστών στην αγορά, νομικό περιβάλλον και τυχόν νέες ρυθμίσεις, δημιουργία ή εμφάνιση νέων αγορών, πολιτικό περιβάλλον, οικονομική κατάσταση και ρυθμός ανάπτυξης κλπ.)
Στην ανάλυση SWOT και κατά την εφαρμογή της επιχειρείται να δοθούν αντικειμενικές απαντήσεις και απαντήσεις όσο το δυνατόν πιο ποσοτικοποιημένες σε ερωτήματα:
Strengths/ Δυνατά Σημεία
1.      Ποια είναι τα πλεονεκτήματα της επιχείρησης;
2.      Ποιο είναι το πιο ανταγωνιστικό προϊόν ή υπηρεσία της επιχείρησης;
3.      Ποιοι είναι οι πόροι της επιχείρησης που θεωρούνται μοναδικοί;
4.      Ποιοι πόροι της επιχείρησης έχουν το χαμηλότερο κόστος;
5.      Τι θεωρείται ως δύναμη της περιοχής στην οποία δραστηριοποιείται η επιχείρηση;

Weaknesses/Αδύνατα Σημεία
1.      Τι θα μπορούσε να βελτιωθεί;
2.      Τι θα έπρεπε να αποφευχθεί;
3.      Τι θεωρείται ως τοπική αδυναμία της περιοχής δράσης της επιχείρησης;

Η παραπάνω ανάλυση Δυνατών και Αδυνάτων Σημείων της επιχείρησης είναι απαραίτητο να γίνεται τόσο από την εσωτερική οπτική όσο και από την οπτική των πελατών. Επίσης η ανάλυση αυτή οφείλεται να γίνεται και σε σχέση με τον ανταγωνισμό της επιχείρησης.
Opportunities/ Ευκαιρίες
1.      Ποιες είναι οι καλές ευκαιρίες που υπάρχουν;
2.      Ποιες είναι οι ενδιαφέρουσες τάσεις που αφορούν την περιοχή δράσης της επιχείρησης;
3.      Ποιες είναι οι αλλαγές στην τεχνολογία και ποιες οι δυνατότητες  εφαρμογών της από την επιχείρηση;
4.      Ποιες είναι οι αλλαγές στην πολιτική του κράτους και αφορούν το επιχειρηματικό ενδιαφέρον της επιχείρησης;
5.      Ποιες είναι οι αλλαγές στα δημογραφικά χαρακτηριστικά της περιοχής στην οποία δραστηριοποιείται η επιχείρηση;
6.      Ποια τοπικά γεγονότα έχουν ενδιαφέρον ή επηρεάζουν την λειτουργία της επιχείρησης;
Με τον εντοπισμό των ευκαιριών θα πρέπει να εξετάζεται η δυνατότητα που έχει η επιχείρηση να αξιοποιήσει την ευκαιρία. Θα πρέπει να γίνεται μια επανεκτίμηση των δυνατοτήτων της επιχείρησης ώστε να διαπιστωθεί αν πραγματικά μπορεί να κερδίσει από την διαφαινόμενη ευκαιρία.
            Threats/Απειλές
1.      Ποια εμπόδια εμφανίζονται;
2.      Τι κάνουν οι ανταγωνιστές;
3.      Ποιες είναι οι αλλαγές των προδιαγραφών για τα παραγόμενα προϊόντα ή τις παρεχόμενες υπηρεσίες της επιχείρησης;
4.      Οι τεχνολογικές αλλαγές απειλούν ή τονώνουν την υφιστάμενη οικονομική κατάσταση της περιοχής στην οποία δραστηριοποιείται η επιχείρηση;
5.      Υπάρχουν χρηματοοικονομικά προβλήματα;
6.      Είναι πραγματική απειλή για την οικονομία της περιοχής στην οποία δραστηριοποιείται η επιχείρηση, κάποια από τις αδυναμίες που εντοπίστηκαν;
Η ανάλυση SWOT δεν αποτελεί από μόνη της μια πλήρη μελέτη ενός θέματος, αλλά είναι ένα σημαντικό εργαλείο που μας βοηθά για την εξαγωγή χρήσιμων συμπερασμάτων, στα πλαίσια ενός πλάνου Μάρκετινγκ αφού αποτελεί ένα από τα βασικά του συστατικά.