Toys.gr

Toys.gr
Το ποιοτικό παιχνίδι στο διαδίκτυο

Δευτέρα, 9 Απριλίου 2012

Εισαγωγή στο Μάρκετινγκ - 3η Ανάρτηση


Πεδία Εφαρμογής του Μάρκετινγκ

            Η εφαρμογή της φιλοσοφίας και των αρχών του μάρκετινγκ δεν υπόκειται σε περιορισμούς. Μπορούν να εφαρμοστούν από κάθε επιχείρηση, από μικρές ατομικές επιχειρήσεις, από εταιρίες, από Ν.Π.Ι.Δ., από κρατικούς φορείς, από αθλητικά σωματεία, από οργανώσεις μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα και φυσικά όπως προείπαμε από όλες τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην ελεύθερη αγορά και έχουν σαν στόχο το κέρδος.
            Χαρακτηριστικά πεδία εφαρμογής του μάρκετινγκ είναι:

Κατά την εφαρμογή του μάρκετινγκ σε επιχειρήσεις που διαθέτουν καταναλωτικά προϊόντα, μπορούμε να παρατηρήσουμε ότι έχουν στο επίκεντρο τον πελάτη και στόχο την ικανοποίηση των αναγκών του. Σημαντική προσπάθεια από την πλευρά των επιχειρήσεων αυτών κατά την εφαρμογή των αρχών και της φιλοσοφίας του μάρκετινγκ γίνεται για την διατήρηση των υπαρχόντων πελατών αλλά και για την δημιουργία ικανοποιημένων πελατών μέσω της κατανάλωσης των προϊόντων που παράγονται από την επιχείρηση.

Τα βιομηχανικά προϊόντα συνήθως διατίθενται σε επιχειρήσεις του μεταποιητικού τομέα της οικονομίας. Συνεπώς το μάρκετινγκ των βιομηχανικών προϊόντων στοχεύει στην ικανοποίηση των αναγκών και των απαιτήσεων των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται σ’ αυτόν τον τομέα της οικονομίας.

Ουσιαστικά διέπεται από τις ίδιες αρχές που διέπουν και το μάρκετινγκ καταναλωτικών προϊόντων. Αξίζει να αναφέρουμε δύο μεγάλες κατηγορίες υπηρεσιών που έχουν ιδιαίτερες απαιτήσεις από το μάρκετινγκ.
που έχει σαν στόχο την προβολή μιας περιοχής, μιας χώρας ή πολλές φορές κάποιες εναλλακτικές μορφές τουρισμού π.χ. αγροτουρισμός
 που ουσιαστικά αναφέρεται στο μάρκετινγκ που ακολουθούν οι τράπεζες και έχει σαν στόχο την προώθηση όλων των χρηματοοικονομικών προϊόντων που αυτές προσφέρουν στους πελάτες τους.           

Έχει σαν στόχο την διεύρυνση των ξένων αγορών για την επιχείρηση αλλά και ένα μίγμα λειτουργιών της επιχείρησης από την παραγωγική διαδικασία, την ανάπτυξη δικτύων πωλήσεων ακόμη και την δημιουργία μικτών επιχειρήσεων στις ξένες αγορές που δραστηριοποιείται η επιχείρηση.


Τα προγράμματα επικοινωνίας διαφόρων οργανισμών ή Υπουργείων που αφορούν κοινωνικά θέματα, όπως π.χ. η καταπολέμηση των ναρκωτικών, η πρόληψη των τροχαίων ατυχημάτων, η προστασία των δασών, ο καθαρισμός των ακτών, η προστασία του περιβάλλοντος κ.α. διέπονται από την φιλοσοφία των αρχών του μάρκετινγκ.

Η προβολή πολιτιστικών γεγονότων και εκδηλώσεων όπως π.χ. τα Δημήτρια που διοργανώνει κάθε χρόνο ο Δήμος Θεσσαλονίκης, το Νέο Μουσείο της Ακροπόλεως, εικαστικές εκδηλώσεις και εκθέσεις, διέπονται επίσης από την φιλοσοφία του μάρκετινγκ. 

Η εφαρμογή των αρχών και της φιλοσοφίας του μάρκετινγκ στον πολιτικό στίβο είναι πλέον επιτακτική. Η επικοινωνιακή δραστηριότητα, οι προεκλογικές καμπάνιες των κομμάτων και των υποψηφίων, η προσέλκυση των ψηφοφόρων, εντάσσονται μέσα στις επιταγές που το σύγχρονο μάρκετινγκ επιβάλλει.

Η προβολή πολύ μεγάλων επιχειρήσεων, παγκόσμιας εμβέλειας, μέσω αθλητικών εκδηλώσεων αλλά και η χορηγική τους πολιτική σε αθλητικά σωματεία δείχνει και αποδεικνύει την πολύ μεγάλη δυναμική που αναπτύσσεται στον χώρο του αθλητικού μάρκετινγκ.

Η προβολή της χώρας κυρίως στο εξωτερικό, ιδίως με τις προωθητικές ενέργειες του Υπουργείου Τουρισμού, αποσκοπεί στο να δημιουργηθεί μια παγκόσμια εικόνα για την χώρα. Η ανάληψη και διοργάνωση μεγάλων εκδηλώσεων π.χ. Ολυμπιακοί Αγώνες, η ασφάλεια της χώρας, η οικονομική και πολιτική σταθερότητα είναι τομείς που η χώρα προβάλει με στόχο την προσέλκυση ξένων επισκεπτών αλλά και ξένων επενδυτών. Όλες οι ενέργειες που κάνει η χώρα ώστε να επιτύχει τους παραπάνω στόχους διέπονται και καθοδηγούνται από τις αρχές και την φιλοσοφία του μάρκετινγκ.

Θεωρητικά θα μπορούσαμε να πούμε ότι δεν διαφέρει σε τίποτε η εφαρμογή του μάρκετινγκ στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις σε σχέση με την εφαρμογή του στις μεγάλες επιχειρήσεις. Πρακτικά όμως υπάρχουν σημαντικές διαφορές αφού οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις στις περισσότερες περιπτώσεις είναι προσωπικές επιχειρήσεις. Η έλλειψη γνώσης για την λειτουργία του μάρκετινγκ από τον επιχειρηματία, η δυσπιστία αλλά και οι περιορισμένοι πόροι έχουν σαν αποτέλεσμα την μικρή εφαρμογή των λειτουργιών του μάρκετινγκ στις επιχειρήσεις αυτές.

Φυσικά όσο οι επιχειρήσεις αυτές μεγαλώνουν, όσο αυξάνει η δραστηριότητά τους και από την απλή εμπορική δραστηριότητα περνάνε σε πιο πολύπλοκα στάδια, διαπιστώνουν την ανάγκη εφαρμογής των αρχών του μάρκετινγκ αλλά και της συστηματικής ακολουθίας της φιλοσοφίας του. Η επιτυχία μιας επιχείρησης δεν εξασφαλίζεται με μια απλή ακολουθία κανόνων και λειτουργιών του μάρκετινγκ μόνο, αλλά με την αλλαγή φιλοσοφίας όλης της επιχείρησης όσον αφορά το μάρκετινγκ και την πλήρη εναρμόνιση όλων των δραστηριοτήτων της στην φιλοσοφία του μάρκετινγκ. Το μάρκετινγκ μπορεί να είναι απλό, πρακτικό και καθημερινό. Αυτό που σίγουρα όμως είναι γεγονός, είναι ότι η εφαρμογή του σε κάθε μορφής και μεγέθους επιχείρηση είναι πλέον απαραίτητη.