Green Family το Ελληνικόν

Green Family το Ελληνικόν
Σε αυτήν την σχέση δεν υπάρχει χημεία.. μόνο φυσική

Πέμπτη 13 Σεπτεμβρίου 2012

Μάρκετινγκ 26η Ανάρτηση - Τύποι Μεσαζόντων



1.     Λιανοπωλητές
Είναι αυτοί που αγοράζουν τα προϊόντα από τους χονδρεμπόρους ή τους διανομείς και τα διαθέτουν στον τελικό καταναλωτή. Οι περισσότεροι διαθέτουν τα προϊόντα μέσω καταστημάτων λιανικής πώλησης όμως τα τελευταία χρόνια αναπτύσσεται ραγδαία και η λιανική πώληση προϊόντων μέσω του διαδικτύου (internet).
1.     Χονδρέμποροι – Διανομείς
Είναι αυτοί που αγοράζουν από τον παραγωγό και μεταπωλούν στους λιανοπωλητές ή σε άλλους χονδρεμπόρους και επιχειρήσεις. Το βασικό τους πλεονέκτημα είναι ότι αγοράζοντας μαζικά από τους παραγωγούς τα προϊόντα, τους απαλλάσσουν από το κόστος φύλαξης και αποθήκευσης των αποθεμάτων. Συνήθως διαθέτουν μεγάλες ποικιλίες προϊόντων από πολλούς παραγωγούς που μπορεί να είναι και ανταγωνιστές μεταξύ τους. Έχουν πολύ καλά οργανωμένα τμήματα πωλήσεων και παρέχουν υπηρεσίες αποθήκευσης και διανομής.

2.     Πράκτορες - Αντιπρόσωποι
Συνήθως συμβάλλουν στην εύρεση αγοραστών για κάποιο παραγωγό και η αμοιβή τους γίνεται με ποσό προμήθειας. Χαρακτηριστικό στην κατηγορία αυτή των μεσαζόντων είναι ότι το προϊόν ποτέ δεν έρχεται στην κυριότητά τους.
3.     Μεσίτες
Συνήθως φέρνουν σε επαφή πωλητές και αγοραστές σε αγορές που μπορεί να είναι δύσκολη η επαφή τους. Ανταμείβονται  και αυτοί με προμήθεια και όπως στην προηγούμενη κατηγορία ούτε και αυτοί γίνονται κύριοι του προϊόντος.

1. Μπορούν εύκολα να σταματήσουν την διακίνηση ενός προϊόντος αν κρίνουν ότι δεν έχουν όφελος
2.     Συχνά χρησιμοποιούν προϊόντα-κράχτες, μειώνοντας την τιμή πώλησης. Αυτό μπορεί να βλάψει την εικόνα του προϊόντος ή να διαταράξει την σχέση της επιχείρησης με τους πελάτες της.
3.     Όταν διακινούν προϊόντα πολλών επιχειρήσεων δεν είναι αφοσιωμένοι σε συγκεκριμένα προϊόντα.
4.     Προβάλλουν συχνά απαιτήσεις που πολλές φορές είναι υπερβολικές (π.χ. για την διαφήμιση ή την διακίνηση των προϊόντων)
Αμανιός Εμμ. Αντώνιος
Σύμβουλος Επιχειρήσεων Alpha Plan Consultants
Καθηγητής Μάρκετινγκ ΙΙΕΚ ΔΕΛΤΑ Θεσσαλονίκης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου