Αυτός είναι ο “Χρυσός Αιώνας” της ευκαιρίας για τους
καλλιτέχνες και τους δημιουργικούς ανθρώπους. Πότε δεν ήταν δυνατό να
παρουσιάστε την δουλειά σας μπροστά σε τόσους ανθρώπους, με χαμηλό κόστος και
χωρίς κάποιο εμπόδιο
Με ένα laptop,
κάποια δωρεάν και φτηνά software και με υγιείς δόση φαντασίας και
ιδρώτα, μπορείτε να βρείτε ένα παγκόσμιο κοινό για την δουλειά σας. Βρείτε
αρκετούς fans, αποκτήστε άδεια να
επικοινωνήτε μαζί τους τακτικά, διευκολύντε τους να αγοράσουν την δουλειά σας ή
να παρακολουθήσουν τις παραστάσεις/συναυλίες σας και θα βρείτε τον εαυτό σας να κερδίζει ένα
ικανοποιητικό εισόδημα από την δημιουργική σας δουλειά.
Δεν είναι τυχαίο που η New York Times λέει πως «Ο κόσμος είναι η αγορά σου».
Εκτός, βέβαια,
εάν κάνετε κάποια εκπληκτικά κοινά λάθη που βάζουν εμπόδια μεταξύ σας και τους
«ίσως» fans και πελάτες σας.
Παρακάτω θα
βρείτε μία λίστα με τα κορυφαία 10 λάθη του διαδικτυακού marketing που γίνονται από καλλιτέχνες και
πώς θα τα αντιμετωπίσετε.
1.ΝΑ ΜΗΝ ΑΣΧΟΛΕΙΣΤΕ ΜΕ ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ MARKETING
Ακούω πάρα πολλούς λόγους που οι καλλιτέχνες αφήνουν τις διαθέσιμες ευκαιρίες που βρίσκονται στο ιντερνετ τώρα όπως: Δεν ξέρουν τι να κάνουν, δεν ξέρουν πώς να το κάνουν, δεν έχουν τον χρόνο, δεν είναι πεπισμένοι ότι θα έχει επιτυχία, δεν τους αρέσουν οι Η/Υ, ανησυχούν μήπως άνθρωποι τους κλέψουν την δουλειά.
Δεν σας λέω πως
πρέπει να το κάνετε, έτσι και αλλιώς η τεχνολογία δεν είναι για όλους. Απλά σας
λέω το τι χάνετε εάν δεν ασχολείστε.
Οι πελάτες σας
που θα σας βρουν μέσω Google θα βρούνε και άλλους ανθρώπους. Οι bloggers που θα είναι πιθανώς συνδεμένοι στο site σας είναι συνδεμένοι και με άλλα site.
Οι άνθρωποι που έχουν μοιραστεί
κομμάτια της δουλειάς σας στο Twitter θα μοιραστούν και δουλειά άλλων ανθρώπων. Οι συνεργάτες που θα έχετε
συναντήσει και δουλέψει μαζί θα έχουν δουλέψει και με άλλους συνεργάτες.
Και αυτό δεν έχει
να κάνει μόνο για τα λεφτά. Απλώς χάνετε πολλούς καινούργιους «φίλους» και
δημιουργική έμπνευση.
Λύση: Αρχίστε να
ασχολείστε.
Βρείτε χρόνο, η
δημιουργήστε τον. Μάθετε τα τεχνικά κομμάτια – δεν ειναι και πυρινική φυσική! –
και μάθετε τι δουλεύει για εσάς ώστε να μην ξοδεύετε λεφτά και ενέργεια.
2. ΒΑΣΙΖΕΣΤΕ ΜΟΝΟ ΣΤΟ PORTFOLIO ΣΑΣ
Το να έχετε ένα φανταστικό portfolio είναι βασικό, αλλά δυστυχώς δεν είναι αρκετό για να τα βγάλετε πέρα στον online κόσμο.
Όσο καλή και να
είναι η δουλειά σας, η στατική φύση των περισσοτέρων portfolios σημαίνει πως ο κόσμος θα πρέπει να τα
ψάξει, για να επισκευτεί την ιστοσελίδα σας και να περιηγηθεί ανάμεσα στις
διάφορες κατηγορίες. Και οι περισσότεροι άνθρωποι δεν έχουν ακούσει ποτέ το site
σας. Η μπορεί να το έχουν ακούσει
αλλά να είναι πολύ απασχολημένοι ώστε να το επισκευτούν ή το έχουν επισκευτεί μία
φορά, τους άρεσε και ξεχάσανε να το ξαναεπισκευτούν.
Λύση: «Χτίσε» το κοινό σου διανέμοντας φρέσκο υλικό σε αυτό, τακτικά και δωρεάν.
Οι περισσότεροι
επισκέπτες στο site σου δεν
πρόκειτε να αγοράσουν κάτι. Γι’αυτό πούλησε του μία δωρεάν εγγραφή – στο blog,
newsletter, podcast κλπ. Στείλτε
τους καταπλητικό υλικό, ώστε να μην χρειάζετε να ψάξουν για να το βρούνε. Έτσι
θα περιμένουν να ανοίξουν τα e-mail σας για να βρούνε την τελεύταία σας ανάρτηση στο blog reader τους.
3.
ΝΑΡΚΙΣΣΙΣΜΟΣ
ΣΤΑ SOCIAL MEDIA
Το έχουμε δει
όλοι πιστεύω. Οι αναρτήσεις στο blog, tweets, facebook updates γεμάτα από κάθε λεπτομέρια για την ημέρα
που πέρασε ο κάθε καλλιτέχνης ή αναρτήσεις με κάθε είδους προσωπική φιλοσοφία
και πόσο «υποφέρουν» για την Τέχνη τους. Επίσης, παράπονα για συνεργάτες,
φίλους, άλλους καλλιτέχνες ή τον κόσμο γενικότερα.
Κανένας δεν θέλει
να διαβάζει αυτό το περιεχόμενο. Και κανένας δεν θέλει να αγοράζει από αυτόν
που το γράφει.
Εκτός εάν έχετε
ένα χάρισμα για να δημιουργήτε εγκόσμια ξεκαρδιστικά ή καυστική συμμετοχή
(engaging), να είτε πολύ προσεκτικοί για το πόσο μιλάτε για τον εαυτό σας, την
προσωπική σας ζωή και την γνώμη σας. (Κρατήστε το αυτό για τους φίλους και την
οικογένια σας, που σας αγαπάνε γι’αυτό που είστε.)
Άνθρωποι που επιτυγχάνουν χρησημοποιόντας ένα blog ή κάποιου άλλου είδους πλατφόρμα, το κάνουν αυτό διανέμοντας μία μαζική αξία στους fans τους και τους πελάτες τους. Συνήθως ενημερωτική, διασκεδαστική και επιμορφωτική – κάποιες φορές όλα τα παραπάνω μαζί.
Ακόμη και όταν πρόκειτε για εσάς, δεν είναι για εσάς.
Είναι για το τι
θέλετε να αφήσετε να εννοηθεί στο κοινό σας. Εαν κάνετε καταπληκτική δουλειά ή
κυνηγάτε μία μεγάλη περιπέτεια, είναι για την δουλειά σας και την περιπέτεια
σας. Εάν είστε rockstar,
είναι για το τι project ετοιμάζετε.
Εάν είστε ένας επιτυχημένος αυτο-απασχολούμενος καλλιτέχνης, είναι για την
έμπνευση που έχετε και το παράδειγμα που παρέχετε για άλλους καλλιτέχνες. Έτσι
στην πραγματικότητα είναι γι’αυτούς.
Λύση: Δώστε στον
κόσμο μία γεύση από την καλύτερη σας δουλειά.
Εάν είστε
καλλιτέχνης οποιαδήποτε είδους, δώστε ελεύθερα δείγματα. Πείτε – ακόμα
καλύτερα, δείξτε – πως κάνετε την δουλειά σας. Σε εσάς είναι κάτι το εμφανές
αλλά στον υπόλοιπο κόσμο μπορεί να είναι κάτι το συναρπαστικό. Μοιραστήτε τις
πηγές με τι οποίες δεν θα μπορούσατε να κάνετε τίποτα εάν δεν υπήρχαν ή
ενθουσιάστε αναφέροντας τους ήρωες της δημιουργίας σας. Επίσης μπορείτε να
γράψετε ένα tutorial για να
διδάξετε στον κόσμο τι πρέπει να γνωρίζει ή κάντε ένα βίντεο από το τελευταίο
σας show ή δώστε ένα σημαντικό
επιχείρημα για να αλλάξετε κάτι στην βιομηχανία ή μορφή τέχνης στην οποία είστε
ταγμένοι.
Με άλλα λόγια,
όταν βρίσκεστε online, βάλτε
το εαυτό σας σε μία σειρά – όχι μία ιδιότροπη, βαρετή, άλλη πλευρά του ευατού
σας, αλλά τον καλύτερο εαυτό σας – το πιο παθιασμένο, δημιουργικό και
εμπνευσμένο εαυτό.
4. ΦΙΛΟΞΕΝΙΑ
ΤΟΥ BLOG ΣΑΣ ΣΤΟ BLOGGER.COM
Κάποτε, το Blogger.com ήταν μία καινοτόμα πλατφόρμα στην κόψη του ξυραφιού για τις online δημοσιεύσεις. Αλλά αυτός ο καιρός πάει. Τώρα το να το χρησημοποιείτε ως επιχειρησιακό blog σας κάνει να φαίνεστε ερασιτέχνες – σαν να χρησημοποιήτε μία Hotmail e-mail διεύθυνση. Γιατί όμως ενώ είναι ένα blog platform όπως όλα τα άλλα;
Για παράδειγμα,
εάν νοικιάσετε ένα σπίτι θα πρέπει να ακολουθήσετε τους κανόνες του νοικάρη
σας. Εάν βάψετε τους τοίχους με ένα χρώμα που δεν συμφωνεί με τους κανόνες που
σας έχουν θέσει ή καταστρέψετε κάτι, πιθανόν θα σας κάνουν έξωση. Και δεν
υπάρχει λόγος να ξοδεύετε την ώρα και τα χρήματά σας να πληρώνετε για την
αποκατάσταση των ζημιών μιας περιουσίας που στην τελική δεν είναι δική σας.
Αλλά άμα
αγοράσετε το δικό σας σπίτι, μπορείτε να κάνετε οτιδήποτε νόμιμο σας αρέσει.
Μπορείτε να το βάψετε το χρώμα που σας αρέσει, να αλλάξετε κουζίνα και η αξία
του σπιτιού θα ανεβαίνει για δικό σας λογαριασμό και για κανέναν άλλο.
Το blogger
είναι μία ενοικιαζόμενη περιουσία.
Την κατέχει η Google η οποία
μπορεί να σας «πετάξει» από την κοινώτητα εάν παραβείτε τους όρους χρήσης. Εάν
βελτιώνετε αυτή την περιουσία – δημιουργώντας διάσημα blog – όλη η «αξία εκτίμησης» (εισερχόμενα link,
κίνηση του blog, Search
Engine Rankings) πάει στην Google.
To ίδιο ισχύει και για τις σελίδες σας στο Facebook, Twitter ή οποιοδήποτε social network χρησημοποιείτε. Εάν επενδύετε όλες σας τις
προσπάθειες προώθησης και marketing του υλικού σας στην ιστοσελίδα κάποιου άλλου, κινδυνεύετε να γίνετε το
παραγόμενο υλικό κάποιου άλλου.
Λύση:
Εγκαθιστήστε το WordPress στον
web domain σας.
Η ιστοσελίδα σας
είναι η περιουσία σας. Θα πρέπει να τοποθετήτε στα «τοόνομασας».com ή «το όνοματηςεπιχείρησηςσας».com. Όσο δεν παραβαίνετε τον νόμο, μπορείτε να
κάνετε ότι θέλετε στο site σας.
Εάν βελτιώνετε την περιουσία σας – π.χ. δημιουργόντας διάσημες αναρτήσεις στο blog
σας – όλη η επιπλέον αξία πάει σε
εσάς. Έτσι φαίνεται πιο λογικό να το βελτιώνετε όσο περισσότερο μπορείτε.
Αυτός είναι και ο
λόγος που οι περισσότεροι επαγγελματίες blogger εγκαθιστούν το WordPress στον ιστότοπό τους. Το software είναι δωρεάν, αρκετά δυνατό και ευέλικτο.
Το μόνο μειονέκτιμα με το WordPress είναι πως είναι πιο δύσκολο στο να το στήσετε και να το συντηρήσετε,
γι’αυτό ίσως χρειαστείτε κάποια επιπλέον βοήθεια και ετοιμαστείτε γιατί ίσως θα
χρειαστεί να καθήσετε να μάθετε κάποια πράγματα για την πλατφόρμα. Αλλά είναι η
επιχείρηση σας, όχι ένα χόμπυ. Αυτή είναι μία υπόθεση γιατί τα «γρήγορα και
εύκολα» μπορούνε να βλάψουνε την επιχείρηση σας σε βάθος χρόνου. Και θυμηθήτε
δεν χρειάζετε να είστε προγραμματιστές ή web designer ή κάτι παρόμοιο για να το δουλέψετε, άρα μπορείτε
να το κάνετε.
5. ΓΡΑΦΕΤΕ
ΑΧΡΗΣΤΕΣ ΕΠΙΚΕΦΑΛΙΔΕΣ
Με τον όρο
«άχρηστες» εννοώ μία όχι και τόσο αντιπροσωπευτική επικεφαλίδα για αυτό που
θέλετε να παρουσιάσετε, ώστε να προσελκύσει το κοινό σας να διαβάσει τις
αναρτήσεις σας στο blog, να
κατεβάσει τα podcast σας, να
δει τα βίντεο σας ή να ακούσει την μουσική σας. Το κοινό σας δεν πρόκειται να
μάθει ως δια μαγείας πως δημιουργήσατε μία σπουδαία δουλειά – Πρέπει να το
σηματοδοτείτε με μία καθαρή αντιπροσωπευτική επικεφαλίδα που θα τους
προσεγγίσει να επισκευτούν το site σας.
Φανταστείτε την
επικεφαλίδα σας να είναι μία ανάμεσα στα εκατοντάδες εισερχόμενα e-mail κάποιου ή feed reader ή σε μία μεγάλη λίστα από updates στο Facebook. Εάν γράψετε κάτι αδιάφορο όπως «Νέο Blog
Post» ή κάτι ενιγματικό όπως «Murky
Waters», δεν θα δώσετε κανένα κίνητρο να κλικάρει κάποιος και όλη σας η δουλειά
θα πάει χαμένη.
Λύση: Μάθετε να
γράφετε ενδιαφέρον επικεφαλίδες που «μαγνητίζουν»
Μην είστε τόσο
περίφανοι ώστε να μην χρησημοποιήσετε «φόρμουλες» για επικεφαλίδες. Έχει
αποδειχθεί πως δουλεύουν. Και μην παρασυρθείτε από το να σκεφτήτε κάτι πιο
«δημιουργικό», αυθεντικό ή μυστηριώδης. Μπορείτε να κερδίσετε το κοινό σας με
κάτι το «δημιουργικό», αυθεντικό και μυστηριώδης με το που βρεθούν στην
ιστοσελίδα σας. Η δουλειά των επικεφαλίδων είναι να τους παραπέμπει να μπουν
και να δούν αυτό που έχετε να δείξετε.
Εάν και πάλι δεν
σας έπεισα μπορείτε να το τεστάρετε χρησημοποιόντας και τους δύο τρόπους.
6. ΔΕΝ
«ΧΤΙΖΕΤΕ» MAILING LIST
Όλοι οι κορυφαίοι
intenet marketers συμφωνούν
πως «Τα λεφτά είναι στην λίστα». Και για να το λένε αυτό ίσως ξέρουν κάτι
παραπάνω πιστέψτε με.
Θέλετε, δε θέλετε
να βγάλετε πολλά χρήματα, εάν δεν χρησημοποιήτε την ιστοσελίδα σας για να
συγκεντρώνετε e-mail από
δυνητικούς πελάτες, τότε η ιστοσελίδα σας είναι σαν ένας «τρύπιος κουβάς».
Λύση:
Δημιουργήστε μία mailing list και ζητήστε από τον κόσμο να εγγραφεί
Είναι πολύ απλό,
τουλάχιστων στην βασική του μορφή. Βάλτε μία εμφανή φόρμα εγγραφής στην
ιστοσελίδα σας και ζητήστε από τον κόσμο να σας δώσει τις e-mail διευθήνσεις του εάν επιθυμούν να γνωρίζουν
για τα τελευταία προϊόντα ή υπηρεσίες σας. Μετά την επόμενη φορά που θα έχετε
να ανακοινώσετε κάποιο νέο προϊόν η υπηρεσία – μαντέψτε τι επέρχεται – απλά
στέλνετε μία πρόσκληση μέσω e-mail ώστε να το αγοράσουν.
Χρειάζετε έναν
γνωστό e-mail marketing service provider. Όχι μόνο θα σας διευκολύνει να διαχειρηστείτε
εκατοντάδες ή χιλιάδες επαφές αλλά ότα τα spam filters θα βλέπουν πως τα e-mail σας στέλνονται από έναν γνωστό provider τα e-mail σας δεν θα καταλήγουν στον φάκελο με τα spam.
7. ΠΡΟΣΘΕΣΗ
ΕΠΑΦΩΝ ΣΤΙΣ E-MAIL ΛΙΣΤΕΣ ΣΑΣ
ΧΩΡΙΣ ΤΗΝ ΑΔΕΙΑ ΤΟΥΣ
Σε κάποιες χώρες
είναι παράνομο να προσθέτετε κόσμο στις e-mail λιστες σας χωρίς την άδεια τους. Επίσης,
καταστρέφετε με αυτό τον τρόπο την φήμη σας. Πώς νιώθετε κάθε φορά που
λαμβάνετε ένα e-mail από
κάποιον που δεν γνωρίζετε; Ακόμη και αν δεν έχετε πρόβλημα με το άτομο που σας
το έστειλε ή το newsletter είναι
πολύ καλό, δεν είναι δύσκολο να σας περάσει απ’το μυαλό η ερώτηση «Σίγουρα θα
μπορούσαν να με ρωτήσουν πρώτα...».
Επίσης όσοι
περισσότεροι άνθρωποι δηλώνουν τα e-mail σας ως spam υπάρχει
μεγάλη πιθανότητα την επόμενη φορά που θα στείλετε να καταλήξουν στην «spam
blacklist» το οποίο σημαίνει
μεγαλύτερη δυσκολία για εσάς να διανέμετε τα e-mail σας.
Λύση: Προσκαλέστε κόσμο να εγγραφτεί και δείξτε τους πως αξίζει
Οι βασικές
απαιτήσεις για να χτίσετε μία «non-spammy» λίστα είναι να ζητάτε τον κόσμο να δήλωνει εν γνώση τα e-mail
τους, απλά βάζοντας τα σε μία διαδικτυακή φόρμα. Επίσης, πρέπει να δώσετε στον
κόσμο την επιλογή να ξεγραφτεί οποιαδήποτε στιγμή το επιθυμήσει – ο πιο εύκολος
τρόπος είναι να συμπεριλάβετε ένα «unsubscribe» link στο τέλος από κάθε e-mail που στέλνετε.
Δεν είναι το ίδιο εύκολο με το να προσθέτετε κόσμο στις λίστες σας χωρίς την άδειά του και η λίστες σας θα μεγαλώσουν με αργό ρυθμό, αλλά εάν θέλετε μία ποιοτηκή mailing λίστα – αποτελούμενοι από ανθρώπους που ενδιαφέρονται να μάθουν νέα σας, σε σχέση με άλλους που ίσως ενοχληθούν από τα μηνύματα σας – είναι ο μόνος τρόπος.
Μία καλή ιδέα για
να δελεάσετε κόσμο να εγγραφτεί στην λίστα σας είναι να προσφέρετε με την
εγγραφή και ένα μικρό δώρο, όπως για παράδειγμα κάποιο δωρεάν δείγμα της
δουλειάς σας κ.λπ.
8.ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ SOCIAL NETWORK ΓΙΑ ΝΑ ΚΟΙΝΟΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗ
Εντάξει, γίνομαι
λίγο προκλητικός με αυτό. Προφανώς, τα social network είναι για κοινονικοποίηση – αλλά εάν τα βλέπετε μόνο ως έναν τρόπο για να
είστε σε επαφή με τους φίλους σας τότε χάνετε την «χρυσή ευκαιρία» να χτίσετε
το επαγγελματικό σας δίκτυο και να μοιράσετε το υλικό που θέλετε να προωθήσετε,
να φέρετε καινούργιους επισκέπτες στην σελίδα σας, subscribers και πελάτες.
Δεν βοηθάει την
επιχείρηση σας με το να μοιράζεστε στο facebook βίντεο με γάτες ή να παίζεται κάποιο παιχνίδι με
τους συνηθισμένους φιλικούς σας κύκλους. Και βασισμένο στο ότι μοιράζεστε πράγματα για την προσωπική σας ζωή και
προσωπικές σας γνώμες μπορεί να βλάπτει την επιχείρηση σας. Είστε άνετοι στην
ιδέα οι δυνητικοί σας πελάτες να «σκανάρουν» το προφίλ σας, τις αναρτήσεις σας
και τις φωτογραφίες σας; Γιατί σίγουρα το κάνουν.
Λύση: Βρείτα τα
πιο σχετιά social network και
χρησημοποιήστε τα για να χτίσετε το προσωπικό σας δίκτυο και να υπάρχει μία
κυκλοφορία για το υλικό σας.
9. ΝΑ
ΔΥΣΚΟΛΕΥΕΤΕ ΣΤΟΥΣ ΠΕΛΑΤΕΣ ΣΑΣ ΝΑ ΒΡΟΥΝ ΤΟ ΠΡΟΪΟΝ ΣΑΣ ΩΣΤΕ ΝΑ ΤΟ ΑΓΟΡΑΣΟΥΝ
Σίγουρα κάποιες
φορές θα σας ρώτησαν φίλοι σας ή γνωστοί σας γιατί δεν έχετε links για αγορά του υλικού σας στα site σας και σίγουρα θα απαντήσατε πως υπάρχει
για αγορά στο itunes,amazon,κ.λπ.
Ναι υπάρχουν από
την μία αλλά δεν θα μπουν στην διαδικασία να το ψάξουν εάν δεν υπάρχει ένα
εμφανές link στην ιστοσελίδα
σας για να βρούνε το κατάστημά σας. Δεν θα γνωρίζουν πως γράψατε ένα καινούργιο
βιβλίο ή ηχογραφήσατε ένα νέο δίσκο ή ότι έχετε τα artwork σας προς αγορά ή ότι μπορείτε να σχεδιάσετε
ένα πολύ καλό website. Δεν
πρόκειται ως δια μαγείας να μαντέψουν τι έχετε εσείς να προσφέρετε.
Δεν θα γνωρίζουν
τι πρέπει να κάνουν – να αγοράσουν την δουλειά σας, να έρθουν στο show σας, να σας προσλάβουν για ένα project
– εκτός και άν τους το ζητήσετε.
Δεν θα καταλάβουν
την αξία της δουλειάς σας εκτός και άν τους δείξετε τι προσπάθειες έχετε
καταβάλει εσείς και τί μπορού να αποκομήσουν από αυτήν.
Δεν πρόκειται να
αγοράσουν εάν «φοβούνται» να ρωτήσουν την τιμή ή αν στέλενετε το προϊόν σας
υπεραντλαντικά ή εάν είναι βαρύ για να κρεμαστεί στον τοίχο ή να παίξει στο MP3
player ή εάν χρεώνετε με την ώρα ή
το project κ.λπ.
Λύση: Πείτε τι
θέλετε από τον κόσμο. Εξηγήστε τους την διαδικασία αγοράς και μετατρέψτε το σε
μία εύκολη διεργασία.
Να έχετε επιφανή link
για το κατάστημά σας, την γκαλερί
σας ή το “hire me” page. Εάν
πουλάτε αγαθά, κάντε το να είναι γρήγορο και εύκολο στην αγορά. Παρουσιάστε τις
τιμές καθαρά. Να έχετε μία ή δύο το λιγότερο τρόπους αποστολής και να λέτε
πάντα πόσο θα διαρκέσει. Μιλήστε καθαρά για το ότι είστε εγγυημένοι και για την
πολιτική επιστροφής χρημάτων. Να δέχεστε πιστωτικές κάρτες και Paypal. Μην εξαναγκάζετε τον κόσμο να φτιάχνει
λογαριασμό πριν τους επιτρέψετε να αγοράσουν. Κάντε μία αγορά εσείς ο ίδιος για
να σιγουρευτείτε πως όλα δουλεύουν σωστά!
Εάν πουλάτε
υπηρεσία, μειώστε το άγχος των πελατών σας εξηγώντας τι ακριβώς κάνετε, πώς το
κάνετε, πόσο θα διαρκέσει, πώς χρεώνετε και πόσο ίσως είναι η πιθανή χρέωση για
την υπηρεσία που σας ζητάνε. Οι «μαρτυρίες» πελατών βοηθάνε αρκετά ειδικά εάν
συμπεριλαμβάνουν ονόματα και διευθύνσεις e-mai. Διευκολήνετε την
επικοινωνία μαζί σας.
10.
ΝΑ
ΧΡΗΣΗΜΟΠΟΙΕΙΤΕ ΤΟ SEARCH ENGINE OPTIMIZATION (SEO) ΑΝΑΠΟΔΑ
Οι λέξεις-κλειδιά
είναι σίγουρα σημαντικές και είναι μία κοινή παρανόηση πως το πιο σημαντικό
πράγμα που έχετε να κάνεις για να πάρει η ιστοσελίδα σας μία καλή θέση στις
μηχανές αναζήτησης είναι να χρησημοποιείτε όσο το περισσότερο γίνεται άσκοπες
λέξεις-κλειδιά στο κείμενο του website σας και πολλά κρυμμένα «meta tags» στην κορυφή της σελίδας σας.
Πρώτον, ξεχάστε
τα «meta tags». Η Google
τα αγνοεί.
Δεύτερον, όταν
αρχίζετε με μία καινούργια ιστοσελίδα, είναι πιο σημαντικό να προσελκύετε links
από άλλα website από το να ψάχνετε λεπτομέριες στις
λέξεις-κλειδιά στην ιστοσελίδα σας. Όταν οι μηχανές αναζήτησης βλέπουν πολλά
εισερχόμενα link σε μία
ιστοσελίδα το αντιλαμβάνονται αυτό ως σημαντικό δείκτη αξίας του site – συγκεκριμένα εάν τα link που εισέρχονται από τα άλλα site έχουν ήδη υψηλή θέση.
Μην ζητάτε για
ανταλλαγή link. Κανείς με μία
ιστοσελίδα που αξίζει να πάρει κάποιος link από αυτήν δεν θα σας πάρει στα σοβαρά. Σε
αντίθεση, η προώθηση του υλικού σας είναι αυτή που θα προσελκύσει
αποτελεσματικά link με υψήλή
αξία.
Αυτή είναι μία
φράση του Brian Clark, που σίγουρα ξέρει κάτι παραπάνω για τις μηχανές
αναζήτησης από εμένα:
“Έτσι έχουν έχουν τα
πράγματα… αυτό που επηρεάζει περισσότερο την θέση κατάταξης μίας συγκεκριμένης
σελίδας προκύπτει από αυτό που γίνεται εκτός της σελίδας, με την μορφή link από
άλλα site. Για να πάρεις αυτά τα link έχει
γίνει το πιο δύσκολο κομμάτι του SEO, γι’αυτό και έχουμε δει την
επικρατούσα τάση εμφάνισης του social media marketing ως
τρόπο για να αποσπάσουμε link με επιτακτικό υλικό.”
Με λίγα λόγια:
Εάν το ύλικό σας δεν είναι ιδιαίτερα καλό για να προσελκύσει με φυσικό τρόπο links,
δεν έχει καμία σημασία το πόσο
«βελτιστοποιημένο» είναι.
Λύση: Πρώτα,
δημιουργήστε πολύ καλό υλικό το οποίο θα προσελκύσει link από άλλα site. Μετά βελτιστοποιήστε τις πίο σημαντικές σας
σελίδες.
Και εφόσων, έχετε
εισερχόμενα link και ποιοτικό
υλικό για να βελτιστοποιήσετε, τότε αξίζει να επενδύσετε κάποιο χρόνο σε
μικροαλλαγές των λέξεων-κλειδιά στην ιστοσελίδα σας. Γι’αυτό τον λόγο
ονομάζεται άλλωστε Μηχανή Βελτιστοποιημένης Αναζήτησης.
Λοιπόν, αυτά
είναι όλα. Θα παρατηρήσετε πως πολλές από τις λύσεις που σας προτείνω παίρνουν
παραπάνω χρόνο και κόπο από τις «γρήγορες και εύκολες» εναλλακτικές. Δεν σας
κρύβω το γεγονός πως το internet marketing θέλει χρόνο για να το προσεγγίσετε σωστά, αλλά εάν
βλέπετε σοβαρά να φτιάξετε μία επιτυχημένη επιχείρηση μέσω της δημιουργικής
δουλειάς σας, είναι καιρός να επικεντρωθείτε και σε αυτό το κομμάτι.
Και τα καλά νέα
είναι, πως εάν μάθετε τις βασικές αρχές μπορείτε να διασκεδάστε αρκετά. Εάν με
ρωτήσετε, το να δημιουργήσετε εκπληκτικά media και αν συναναστρέφεστε με ενδιαφέρον δημιουργικούς
ανθρώπους μέσω αυτών κατα πάσα πιθανότητα να σταματήσετε να πληρώνετε για να
διαφημηστείτε στο ίντερνετ!
Πηγή: lateralaction.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου