Το LinkedIn είναι αμιγώς επαγγελματικό μέσο δικτύωσης,
δίνοντας έτσι εντελώς διαφορετικές δυνατότητες συγκριτικά με τα υπόλοιπα
μέσα.
Μάλιστα, στην Ελλάδα είναι απ' τα πιο
δημοφιλή κοινωνικά μέσα, σημειώνοντας
αύξηση 10% στη διάρκεια του 2012 και έχοντας πάνω από 500.000 ενεργούς
χρήστες. Παράλληλα, σε παγκόσμιο επίπεδο, το LinkedIn έχει 200 εκ. χρήστες και η χρήση του
έφτασε το 81% σε σχέση με πέρυσι, ξεπερνώντας έτσι σε χρήση
το Facebook..
Πέρα όμως απ' την δημοτικότητά του, το
LinkedIn θεωρείται εργαλείο για την
δικτύωση του σύγχρονου επαγγελματία, καθώς μπορεί προσφέρει:
·
Πρόσβαση
σε «εν δυνάμει» πελάτες σου, σε ειδικούς (experts) και
μελλοντικούς συνεργάτες σου.
·
Προώθηση
της δουλειάς σου, καθώς μπορείς να ανεβάσεις παρουσιάσεις
και δείγματα της δουλειάς σου.
·
Είναι
παγκόσμιο, άρα έχεις πρόσβαση σε περισσότερες αγορές
εργασίας.
·
Εκθέτεις
μόνο την δουλειά σου και τα στοιχεία επικοινωνίας σου,
χωρίς να αγχώνεσαι για τυχόν παραφωνίες στο προφίλ σου (βλέπε φωτογραφίες του
Facebook που ίσως δε θέλεις να βλέπουν οι πελάτες σου κλπ).
Για να μπορέσεις να δικτυωθείς σωστά στο LinkedIn θα
πρέπει να λάβεις υπόψη σου τις παρακάτω συμβουλές:
Ενημέρωση του Status: Χρησιμοποίησε τις ενημερώσεις των status για να
προωθήσεις την δουλειά σου, να κοινοποιήσεις ενδιαφέροντα νέα και συμβουλές.
Έτσι, μπορείς να αξιοποιήσεις τον συγκεκριμένο χώρο όπως κάνεις και στα
υπόλοιπα κοινωνικά μέσα δικτύωσης.
Περίληψη: Στο προφίλ σου (κάτω
απ' την καρτέλα με τα στοιχεία σου) έχεις την δυνατότητα να παρουσιάσεις τον εαυτό σου.
Γιατί λοιπόν να μην το εκμεταλλευτείς; Μπορείς να γράψεις για τα ενδιαφέροντά
σου και τα projects που έχεις αναλάβει στο παρελθόν ή να συνοψίσεις την
εργασιακή σου εμπειρία μέσα σε δύο- τρείς παραγράφους.
Groups: Το LinkedIn διαθέτει μεγάλο εύρος από επαγγελματικά
groups που σου προσφέρουν, με μια απλή (και δωρεάν) εγγραφή, άμεση πρόσβαση
στους κύκλους των συναδέλφων σου, σε επαγγελματικές συζητήσεις κλπ,
ώστε να είσαι πάντα ενημερωμένος για θέματα που αφορούν τη δουλειά σου.. Αξίζει να αναζητήσεις τα group που αφορούν
και το δικό σου αντικείμενο εργασίας, γιατί σίγουρα θα βρεις
πληροφορίες που σε αφορούν.
Jobs: Πολλές φορές μέσα στα Groups κοινοποιούνται και θέσεις
εργασίας σ' ολόκληρο τον κόσμο. Μπορείς χρησιμοποιώντας
τα groups να «φιλτράρεις» το αποτέλεσμα της αναζήτησης εργασίας που σε
ενδιαφέρει. Θυμήσου μόνο να ενημερώνεσαι συχνά!
Skills & Expertise: Μπορείς να καταχωρήσεις τις δεξιότητές σου καθώς
και την εξειδίκευσή σου. Αυτό μπορεί να σε βοηθήσει σε κάποια
πιθανή αναζήτηση από πελάτη, συνάδελφο ή εταιρεία, ο οποίος πατώντας στην
αναζήτηση της συγκεκριμένης δεξιότητας που ψάχνει ( πχ. "Γνώση
HTML"), μπορεί να σε ανακαλύψει, ακόμα και αν δεν είσαι στον κύκλο του.
Μπορείς να ξεκινήσεις εδώ: linkedin.com
Αμανιός Εμμ. Αντώνης
Σύμβουλος Επιχειρήσεων AntAma Marketing Activities
Καθηγητής Μάρκετινγκ ΙΙΕΚ ΔΕΛΤΑ
Θεσσαλονίκης
|
Πέμπτη 4 Ιουλίου 2013
Γιατί οι ελεύθεροι επαγγελματίες χρειάζονται το LinkedIn???
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου