Οι πιο βασικοί
τομείς που διαφοροποιούν τη βιομηχανική αγορά από την καταναλωτική είναι:
Αυτό σημαίνει ότι όταν η ζήτηση ενός προϊόντος αυξάνει στην αγορά, τότε ο
παραγωγός είναι υποχρεωμένος, ανταποκρινόμενος στην υψηλή αυτή ζήτηση, να
αυξήσει την παραγωγή του συγκεκριμένου προϊόντος.
Η ζήτηση πρώτων
υλών δεν μεταβάλλεται από τις συνήθεις μεταβολές της τιμής τους, είναι δηλαδή
ανελαστική.
Οι αγοραστές των βιομηχανικών προϊόντων είναι άριστα ενημερωμένοι
σχετικά με τα προϊόντα που καλύπτουν τις ανάγκες τους αλλά και σχετικά με τις
προδιαγραφές που θέτουν αυτοί για τα προϊόντα που επιθυμούν να αγοράσουν.
Η βιομηχανική
αγορά περιλαμβάνει συνήθως προμήθειες μεγάλων ποσοτήτων για προϊόντα που
αποτελούν α’ ύλες για τις επιχειρήσεις του κλάδου και συνεπώς χρήζει
διαφορετικής τιμολογιακής αλλά και πιστωτικής πολιτικής εκ μέρους των
επιχειρήσεων που αποτελούν προμηθευτές για τις επιχειρήσεις που
δραστηριοποιούνται στον βιομηχανικό τομέα.
Η βασική συμφωνία που τη διέπει είναι η
εξής: Αν αγοράσεις από εμένα, θα
αγοράσω και εγώ από εσένα. Είναι πολύ σύνηθες στην βιομηχανική αγορά οι
επιχειρήσεις να αποτελούν συγχρόνως πελάτη και προμηθευτή άλλων επιχειρήσεων με
τις οποίες συνεργάζονται.
Αμανιός Εμμ.Αντώνης
Σύμβουλος Επιχειρήσεων Alpha Plan Consultants
Καθηγητής Μάρκετινγκ ΙΙΕΚ ΔΕΛΤΑ Θεσσαλονίκης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου