Toys.gr

Toys.gr
Το ποιοτικό παιχνίδι στο διαδίκτυο

Δευτέρα, 19 Νοεμβρίου 2012

Μάρκετινγκ 41η Ανάρτηση - Οι λόγοι της Διεθνοποίησης




1.     Ο κύκλος ζωής του προϊόντος
Κατά το στάδιο της ωρίμανσης η επιχείρηση αναζητά νέες αγορές ακόμη και στο εξωτερικό όπου υπάρχει η ευκαιρία και το περιθώριο ανάπτυξης των πωλήσεων του προϊόντος που βρίσκεται σε αυτό το στάδιο του κύκλου ζωής του.
2.     Ο ανταγωνισμός
Η επιχείρηση κατά την ανάλυση του περιβάλλοντος αλλά και των ευκαιριών μπορεί να διαπιστώσει ότι σε μια αγορά του εξωτερικού θα υπάρχει πολύ πιο ήπιος και σε μικρότερη κλίμακα ανταγωνισμός.
3.     Χρησιμοποίηση πλεονάζουσας παραγωγικής δυναμικότητας
Σε περιόδους που η εσωτερική αγορά έχει πτωτικές τάσεις η αδρανοποίηση της παραγωγικής δυναμικότητας των επιχειρήσεων είναι πολλές φορές καταστροφική για τις επιχειρήσεις. Το άνοιγμα μιας διεθνούς αγοράς και οι παραγγελίες από την αγορά αυτή μπορεί να τονώσουν την παραγωγή της επιχείρησης καλύπτοντας σημαντικά τις πιθανές ζημίες, πραγματοποιώντας κέρδη
4.     Η γεωγραφική Διαφοροποίηση
Μιλάμε για γεωγραφική διαφοροποίηση όταν η επιχείρηση δεν επιθυμεί να αλλάξει την τεχνολογία της παραγωγής για ένα επιτυχημένο προϊόν αλλά επιδιώκει την επέκτασή της σε νέες αγορές για το υπάρχον προϊόν
5.     Δυναμικό Πληθυσμού
Υπάρχουν πολλές αγορές στο εξωτερικό που είναι πολυάριθμες και η επιχείρηση θα είχε συμφέρον να στραφεί στις αγορές αυτές ώστε να επιτύχει μεγαλύτερες πωλήσεις και υψηλότερα κέρδη.
Η επιλογή της αγοράς στην οποία θέλει να διεισδύσει η επιχείρηση γίνεται βάσει διαφόρων κριτηρίων όπως είναι η δυναμική της αγοράς, η πρόσβαση στην αγορά, τα έξοδα μεταφοράς, οι δασμοί, τα μη-δασμολογικά εμπόδια, η ένταση του ανταγωνισμού κ.λπ. Αφότου επιλεχθεί η αγορά η επιχείρηση πρέπει να αποφασίσει τον τρόπο εισόδου της σε αυτήν. Έχει τρεις εναλλακτικούς τρόπους:
1.     Έμμεση εισαγωγή
Κατά την έμμεση εισαγωγή η επιχείρηση δεν θέλει να δεσμεύσει πόρους και επιλέγει να πωλεί σε ενδιάμεσους οι οποίοι πραγματοποιούν πωλήσεις στο εξωτερικό.
2.     Άμεση εισαγωγή
Η επιχείρηση έχει αναπτύξει δίκτυο πωλήσεων και διανομής των προϊόντων της στο εξωτερικό και πωλεί τα προϊόντα της απ’ ευθείας σε πελάτες της στην αγορά του εξωτερικού.
3.     Παραγωγή στο εξωτερικό
Η επιχείρηση πλέον στην περίπτωση αυτή πραγματοποιεί την παραγωγή του προϊόντος στο εξωτερικό δια μέσω μιας επιχείρησης που μπορεί να είναι θυγατρική της ή να έχει συνεργασίες με επιχειρήσεις του εξωτερικού.
Ο τρόπος αυτός διείσδυσης επιλέγεται πολλές φορές από τις επιχειρήσεις αφού τότε πραγματικά αυτές διεισδύουν στις ξένες αγορές. Πολλές φορές βασικός παράγων μπορεί να είναι το χαμηλότερο κόστος παραγωγής στην χώρα εγκατάστασης.
Αμανιός Εμμ. Αντώνης
Σύμβουλος Επιχειρήσεων Alpha Plan Consultants
Καθηγητής Μάρκετινγκ ΙΙΕΚ ΔΕΛΤΑ Θεσσαλονίκης