Green Family το Ελληνικόν

Green Family το Ελληνικόν
Σε αυτήν την σχέση δεν υπάρχει χημεία.. μόνο φυσική

Τρίτη 9 Οκτωβρίου 2012

Μάρκετινγκ 30η Ανάρτηση - Διαφήμιση και μορφές Προωθητικών Ενεργειών


          
Η διαφήμιση είναι η μαζική και απρόσωπη επικοινωνία που ο τελικός της σκοπός είναι η μετάδοση πληροφοριών προς το αγοραστικό κοινό και η δημιουργία μιας ευνοϊκής γνώμης για το προϊόν ή την επιχείρηση. Διαφήμιση είναι το πληρωμένο μέσο που προβάλει τα προϊόντα ή τις Υπηρεσίες με τελικό στόχο την αύξηση των πωλήσεων. Αποτελεί μια διαδικασία γνωστοποίησης για ένα προϊόν ή υπηρεσία με στόχο τον επηρεασμό του καταναλωτικού κοινού για τα συγκεκριμένα προϊόντα ή υπηρεσίες.
          Χρησιμοποιεί :
1.       Συγκινησιακά χαρακτηριστικά (όπως είναι η επίκληση στο συναίσθημα του καταναλωτή)
2.        Λογικά χαρακτηριστικά (επίκληση στην λογική του καταναλωτή) και
          3.       Τεχνικά χαρακτηριστικά (πλεονεκτήματα προϊόντος ή υπηρεσίας σε σχέση με τα αντίστοιχα του ανταγωνισμού)

Το Βρετανικό Ινστιτούτο Διαφημιστών δίνει ένα διαφορετικό ορισμό για την διαφήμιση..

« Διαφήμιση είναι η παρουσίαση του πειστικότερου δυνατού  μηνύματος πώλησης, στις σωστές προοπτικές για το προϊόν ή την υπηρεσία με το μικρότερο δυνατό κόστος»

Σωστή διαφημιστική εκστρατεία είναι αυτή που σχεδιάζεται και διεξάγεται έτσι ώστε να πετυχαίνει τα επιθυμητά αποτελέσματα μέσα στα πλαίσια ενός αποδεκτού προϋπολογισμού
Η διαφήμιση ταξινομείται σε δύο κατηγορίες
1.     Την διαφήμιση του προϊόντος
2.     Την διαφήμιση της επιχείρησης

Για να είναι αποτελεσματική μια διαφήμιση θα πρέπει:
1.                 Αν υπάρχει γενικά μια ευνοϊκή πρωταρχική ζήτηση για το διαφημιζόμενο προϊόν τότε η διαφήμιση έχει καλύτερα αποτελέσματα
2.                Όταν το προϊόν έχει σημαντικές διαφορές από τα προϊόντα του ανταγωνισμού τότε η διαφήμιση χρησιμοποιείται για να τονισθούν οι διαφορές αυτές
3.                 Όταν το προϊόν έχει κρυμμένα πλεονεκτήματα τα οποία οι καταναλωτές θα καταλάβουν και ανακαλύψουν με την βοήθεια της διαφήμισης
4.                 Όταν υπάρχουν ιδιαίτερα συναισθηματικά κίνητρα, μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως κίνητρα και παρότρυνση ώστε να είναι ακόμη πιο αποτελεσματική η διαφήμιση.
5.                 Η διαφήμιση είναι πιο αποτελεσματική αν η επιχείρηση διαθέτει μεγάλα κεφάλαια για την στήριξη του προγράμματος προώθησης των πωλήσεων και είναι εύκολα κατανοητό αυτό αφού το ύψος των διατιθέμενων κεφαλαίων αποτελεί βασική προϋπόθεση επιτυχίας μιας διαφημιστικής εκστρατείας.


1.     Μείωση Τιμής
Η τιμή του προϊόντος που μειώνεται γνωστοποιείται στους καταναλωτές
2.     Προσφορά Περισσότερης Ποσότητας
Προσφέρεται περισσότερη ποσότητα στην ίδια τιμή. Π.χ. 200γρ. επιπλέον προϊόντος στην ίδια τιμή.
3.     Παροχή δώρων
Στους αγοραστές των προϊόντων προσφέρεται κάποιο δώρο που συνήθως είναι ενσωματωμένο στην συσκευασία του προϊόντος
4.     Πακέτα Προσφοράς Πολλαπλής Συσκευασίας
Το προϊόν προσφέρεται σε πακέτο προσφοράς με μειωμένη τιμή π.χ. στα τρία πακέτα ένα δώρο κλπ.
5.     Εκπτωτικά Κουπόνια
Η επιχείρηση προσφέρει κουπόνια για την αγορά ενός προϊόντος με έκπτωση. Ο τρόπος διανομής των κουπονιών μπορεί να διαφέρει ανάλογα με την περίπτωση. Μπορεί να είναι διανομή κουπονιών πόρτα-πόρτα, μέσω εφημερίδων, μέσω ταχυδρομείου κλπ.
6.     Συλλογή Κουπονιών
Δίνονται από τις εταιρίες στους τακτικούς πελάτες τους. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το πρόγραμμα πόντων των αεροπορικών που όταν ο πελάτης συγκεντρώσει ένα αριθμό «πόντων» κερδίζει ένα δωρεάν ταξίδι ή ένα τριήμερο με τα έξοδα πληρωμένα κλπ.
Αμανιός Εμμ. Αντώνης
Σύμβουλος Επιχειρήσεων Alpha Plan Consultants
Καθηγητής Μάρκετινγκ ΙΙΕΚ ΔΕΛΤΑ Θεσσαλονίκης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου