Green Family το Ελληνικόν

Green Family το Ελληνικόν
Σε αυτήν την σχέση δεν υπάρχει χημεία.. μόνο φυσική

Πέμπτη 18 Οκτωβρίου 2012

10 λόγοι για τους οποίους αποτυγχάνουν οι Ιδέες


Είναι πλέον κοινά αποδεκτό από όλους ότι ζούμε σε μια εποχή απαράμιλλης καινοτομίας. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι η «εποχή» του καινοτόμου επιχειρηματία. Ακούμε συνεχώς, ιδιαίτερα από την Αμερική, για κάποιους 20άρηδες 30άρηδες κ.λπ. των οποίων οι ιδέες αναπτύσσονται με ρυθμό ιού και το αποτέλεσμα  είναι αυτοί, να γίνονται άμεσα δισεκατομμυριούχοι (π.χ. Facebook, Twitter, Google κ.λπ.).
Η αλήθεια είναι ότι η συντριπτική πλειοψηφία των ιδεών είναι καταδικασμένη από την αρχή. Οι περισσότερες νεοσύστατες επιχειρήσεις αποτυγχάνουν. Ακόμα και μερικά από τα καλύτερα επιχειρηματικά σχέδια μεγάλων επιχειρήσεων της βιομηχανία με ηγετική θέση, με τμήματα ερευνών και ανάπτυξης, όπως η Nokia, η Sony και η Hewlett-Packard οδηγούνται σε καταστροφικά αποτελέσματα.
Είναι όλα απλά θέμα τύχης και του χρόνου εφαρμογής;

Μήπως έπρεπε να περάσουν χρόνια επενδύοντας σε μια ιδέα (consept), μόνο και μόνο για να δείτε την αποτυχία, χωρίς κανένα προφανή λόγο για επιτυχία και ελπίζοντας για καλύτερη τύχη την επόμενη φορά;
Είναι παρηγοριά τελικά να χτυπάει την πλάτη ο ένας του άλλου και λένε, "είμαι σίγουρος ότι φαινόταν σαν μια καλή ιδέα " ή "πίσω στο σχεδιαστήριο;"
Φυσικά όχι.
Αυτή είναι η κατάσταση και είμαι σίγουρος ότι μπορούμε να κάνουμε κάτι καλύτερο από αυτό. Το κόλπο είναι να καταλάβουμε ότι υπάρχει μια μεγάλη διαφορά μεταξύ εφεύρεσης και καινοτομίας. Οι άνθρωποι δεν θέλουν πάντα να αγοράσουν ό, τι θέλετε να οικοδομήσετε, υπάρχουν ένα σωρό από  δυνητικούς ανταγωνιστές έξω στην αγορά και δεν θα πρέπει ποτέ να ξεχνάμε ότι τελικά οι λεπτομέρειες είναι αυτές που πραγματικά θα κάνουν την διαφορά.
Καταλήγοντας λοιπόν θα ήθελα να επιστήσω την προσοχή σας. Εάν είστε ένα στέλεχος σε μια μεγάλη εταιρεία, ένας διευθυντής μάρκετινγκ, ένας ιδιοκτήτης επιχείρησης ή ένας συνηθισμένος άνθρωπος με ένα όνειρο, παρακάτω παρουσιάζεται ένας κατάλογος των 10 πιο κοινών λαθών, μια λίστα με τι θα πρέπει να αποφύγετε, με ορισμένα παραδείγματα από τον πραγματικό επιχειρηματικό κόσμο.
Κακή χρονική στιγμή (Timing).
Πολλές νέες ιδέες, ιδιαίτερα αν είναι μπροστά από την εποχή τους, σημαίνει ότι δεν διαθέτουν τις απαραίτητες υποδομές ή δεν μπορούν να προκαλέσουν τη ζήτηση των πελατών. Εκτός αυτού, υπάρχουν και όλα τα άλλα είδη των συνεπειών που μπορεί να υπάρξουν από την κακή χρονική στιγμή.
Π.χ., ανακοινώνοντας ένα προϊόν πολύ πιο μπροστά από τη διαθεσιμότητα του - όπως το Research in Motion (RIM) έκανε το BlackBerry 10  να παγώσει τις πωλήσεις των υφιστάμενων προϊόντων, ένα φαινόμενο που είναι γνωστό ως το «Φαινόμενο Osborne.".
Μπορεί να το κάνει ο καθένας.
Πολύ συχνά, οι άνθρωποι ξεχνούν για λίγο ένα «μικρό» πράγμα που ονομάζεται ανταγωνισμός. Αν υπάρχει μια ιδέα που αξίζει να κάνετε, μπορείτε να στοιχηματίσετε με βεβαιότητα ότι θα ακολουθήσουν και άλλες ανταγωνιστικές επιχειρήσεις που θα το κάνουν , ιδιαίτερα εάν τα εμπόδια εισόδου νέων ανταγωνιστών είναι εύκολο μπορούν να υπερνικηθούν.
Σκεφτείτε τις χαμηλές τιμές στα ηλιακά πάνελ από την Κίνα. Στη συνέχεια υπάρχει το κουτί της Πανδώρας….
Δεν λύνει ένα μεγάλο πρόβλημα.
Είμαι σίγουρος ότι έχουμε όλοι συζητήσει σχετικά με τις ιδέες που γίνονται τεράστιες επιτυχίες, όπως π.χ. το Facebook και της 3M (τα χαρτάκια post-it για σημειώσεις), αλλά η συντριπτική πλειοψηφία των ιδεών οδηγούνται σε αποτυχία επειδή πολύ απλά κανείς δεν χρειάζεται αυτό που προτείνουν.
Ένας εφευρέτης μπορεί να καταλήξει μέσα από πειραματισμό και έρευνα σε μεγάλες ιδέες, αλλά το ουσιαστικό τέχνασμα που θα οδηγήσει σε επιτυχία είναι να τις μετατρέψει σε προϊόντα που οι άνθρωποι μπορούν να χρησιμοποιήσουν. Αυτό ακριβώς λέγεται καινοτομία. Επίσης ονομάζεται και καλό μάρκετινγκ.

Κοινή γνώμη (Ιδιαίτερα όταν υπάρχει κακή γνώμη).
Πολλές μεγάλες ιδέες αντιμετωπίζουν απρόβλεπτα ζητήματα που δεν έχουν καμία σχέση με ίδια τα προϊόντα ή τις ιδέες. Μερικές φορές είναι ακριβώς η αρνητική γνώμη ή είναι πάρα πολύ μακριά και έξω από τα πολιτιστικά πρότυπα της κοινωνίας.
Π.χ., η αρνητική αναφορά από τα ΜΜΕ για κάποια προϊόντα ιδιαίτερα διατροφής  μπορούν να αποδεκατίσουν τις πωλήσεις.
Κακή εκτέλεση.
Είναι υπέροχο να αγαπάς αυτό που κάνεις, αλλά αν δεν ξέρετε τι κάνετε, όλο το πάθος του κόσμου δεν θα σας κάνει να επιτύχετε σε αυτό. Υπάρχουν πολλές πτυχές σε κάθε επιχείρηση και, ιδιαίτερα όταν πρόκειται για την εκτέλεση, ο διάβολος βρίσκεται συνήθως στις λεπτομέρειες. Εκτός αυτού, μερικές ιδέες δεν είναι απλώς δύσκολο να εκτελεστούν, είναι απλά ανέφικτο. Με πολύ απλά λόγια, μόνο και μόνο επειδή είστε καλοφαγάδες δεν σημαίνει ότι θα πρέπει να έχετε ένα δικό σας  εστιατόριο.
Οι αριθμοί δεν βγαίνουν.
Για οποιοδήποτε λόγο, οι επιχειρηματίες, οι εφευρέτες και οι δημιουργικοί στοχαστές συνήθως δεν φαίνεται να έχουν καλή σχέση με τους αριθμούς ή δεν έχουν το γονίδιο για υπολογισμούς. Οι κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων, π.χ. φαίνεται να είναι πιο αποτελεσματικοί σε ευσεβείς πόθους παρά σε αριθμητικές πράξεις… Δεν είναι μόνο ορισμένα αυτοκίνητα όπως π.χ. το Tesla Roadster, το Fisker Karma, ότι είναι ακριβά, ορισμένοι ειδικοί αμφισβητούν επιμονή των εταιριών αυτών αλλά και την πίστη τους  ότι μπορεί να κάνουν κέρδος από την πώληση ενός τέτοιου μοντέλου των εταιριών αυτών στις συγκεκριμένες τιμές (περίπου 58.000) Σε αυτήν την περίπτωση μπορώ να πω ότι πιστεύω ότι έχουν δίκιο.
Μεγάλος κίνδυνος, μικρή συνέργεια.
μεγάλης κλίμακας συγχωνεύσεις, όπως π.χ. η AOL-Time Warner και η Sprint Nextel-
απέτυχαν κυρίως επειδή ήταν πολύ λιγότερο επιμελής για αυτές τις εξαγορές από ότι θα έπρεπε να ήταν. Σε μερικές περιπτώσεις είναι λιγότερος επιμελείς ακόμη και από συγχωνεύσεις δημοσίων επιχειρήσεων, σχετικά με την την αξιολόγηση των κινδύνων και των συνεργιών.
Λανθασμένες υποθέσεις.
Η φούσκα του Διαδικτύου γέννησε εκατοντάδες εταιρείες με την μορφή βάσεων   δημόσιες εγγραφές, αποκλειστικά και μόνο, με την υπόθεση ότι η ζήτηση για τις παρεχόμενες υπηρεσίες θα αυξηθεί εκθετικά, και επ’ αόριστο.
Η σημερινή δυσφορία και ο κορεσμός που παρατηρείται στο  διαδίκτυο, με τέτοιου είδους επιχειρήσεις π.χ.  Groupon , Facebook και τις αντιγραφές τους μπορεί να είναι ή να μην είναι ανάλογη. Ο χρόνος θα δείξει.
Πού είναι οι υποδομές;
Σχεδόν όλα τα προϊόντα και υπηρεσίες απαιτούν κάποιο είδος υποδομής για την επίτευξη κάθε είδους επιτυχίας στην αγορά. Π.χ. τα αυτοκίνητα χρειάζονται σταθμών ανεφοδιασμού, οι λαμπτήρες πρέπει να ταιριάζουν στις υπάρχουσες υποδοχές, τα εξωτερικά μέσα αποθήκευσης ηλεκτρονικών υπολογιστών και τα DVR πρέπει να είναι συμβατά, οι υπηρεσίες μουσικής και βίντεο χρειάζονται άδειες χρήσης περιεχομένου κ.λπ.. Είναι σίγουρο ότι θα εκπλαγείτε αν δείτε πόσο σπάνια οι επιχειρηματίες βλέπουν το κόστος, το χρόνο και τον κίνδυνο που σχετίζεται με την δημιουργία των απαραίτητων υποδομών που απαιτούνται για να υποστηρίξουν τις νέες ιδέες προϊόντων.
Η κακοδιαχείριση.
Ίσως ο πρώην Διευθύνων Σύμβουλος της ΗΡ (Leo Apotheker) είχε τη σωστή ιδέα να μετατρέψει την εταιρεία σε μια εταιρεία λογισμικού, αλλά ο τρόπος να το κάνει αυτό  δεν ήταν ο περισσότερο ενδεδειγμένος και το μόνο που κατάφερε ήταν να δημιουργήσει σύγχυση στους πελάτες και τελικά να απολυθεί.
Αν λοιπόν κακοδιαχείριση μπορεί να συμβεί στην HP, στη Nokia ή την Sony αλλά και σε εκατοντάδες άλλες μεγάλες εταιρείες, μπορεί σίγουρα να συμβεί σε σας.
Ελπίζω και εύχομαι οι παραπάνω σκέψεις να σας φανούν χρήσιμες..
Αμανιός Εμμ. Αντώνης
Σύμβουλος Επιχειρήσεων Alpha Plan Consultants
Καθηγητής Μάρκετινγκ ΙΙΕΚ ΔΕΛΤΑ Θεσσαλονίκης


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου