Μια επιτυχημένη τακτική δημιουργίας συγκριτικού πλεονεκτήματος και
διαφοροποίησης έναντι στους ανταγωνιστές είναι η επιλογή ενός τμήματος της
αγοράς και η αποκλειστική εξυπηρέτηση των συγκεκριμένων πελατών. Η παροχή
υπηρεσιών σε μεγάλο μέρος της αγοράς θεωρείται αδύνατη και για αυτό τον λόγο
μια εταιρεία μπορεί να διαφοροποιηθεί από τους ανταγωνιστές της, επιλέγοντας το
κατάλληλο κομμάτι της αγοράς, το οποίο θα ενδιαφερθεί για τα προϊόντα της.
Πιο συγκεκριμένα, η τακτική
διαφοροποίησης περιλαμβάνει:
α. την αναγνώριση και
επιλογή του καταλληλότερου μέρους της αγοράς.
β. τον ανασχηματισμό της επιχείρησης ώστε να εξυπηρετηθούν όσον το δυνατόν καλύτερα οι συγκεκριμένοι πελάτες.
β. τον ανασχηματισμό της επιχείρησης ώστε να εξυπηρετηθούν όσον το δυνατόν καλύτερα οι συγκεκριμένοι πελάτες.
γ. την δημιουργία ενός
τμήματος της επιχείρησης, το οποίο θα παρακολουθεί τους πελάτες με σκοπό την
σωστή εξυπηρέτηση των αναγκών τους
δ. την παροχή επιπλέον
υπηρεσιών στις ήδη υπάρχουσες.
ε. τακτική έρευνα και
εισαγωγή καινοτομιών.
στ. την συμμετοχή των 3ps ( people, processes, physical evidence)
ζ. την διαφοροποίηση
μέσω της εικόνας της εταιρείας
Κλείνοντας
δεν πρέπει ποτέ να ξεχνάμε ότι το μάρκετινγκ των υπηρεσιών παρουσιάζει
ιδιαιτερότητες που δεν συναντώνται στο μάρκετινγκ των προϊόντων. Οι υπηρεσίες
έχουν να κάνουν με ανθρώπους. Και οι άνθρωποι δεν είναι μηχανήματα. Αυτή είναι
η μεγαλύτερη δυσκολία στις υπηρεσίες αλλά ταυτόχρονα και η μεγαλύτερη πρόκληση.
Αμανιός Εμμ. Αντώνης
Σύμβουλος Επιχειρήσεων Alpha Plan Consultants
Καθηγητής μάρκετινγκ ΙΙΕΚ ΔΕΛΤΑ Θεσσαλονίκης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου