Toys.gr

Toys.gr
Το ποιοτικό παιχνίδι στο διαδίκτυο

Τρίτη, 16 Οκτωβρίου 2012

5 Βήματα για επιτυχημένες επαγγελματικές σχέσεις


Είχα ένα καυγά με την σύζυγό μου πριν λίγες μέρες. Είπα κάτι που δεν θα έπρεπε πω και στην συνέχεια , μου τηλεφώνησε για να απαντήσει και από εκεί η συζήτηση πήρε την κατηφόρα. Κάποιοι ψυχολόγοι αυτήν την κατάσταση την  αποκαλούν «μάχη του νεροχύτη" . Και οι δύο πλευρές ξεθυμαίνουν για ότι μπορεί να δημιουργηθεί σε μια σχέση με τη ρίψη ο ένας στον άλλο αντικειμένων όμως το αποτέλεσμα τελικά είναι να βυθιστεί η κουζίνα βυθιστεί στο χάος.
Την επόμενη μέρα φυσικά , βλέποντας τα πράγματα από την πλευρά της, σε μια πλήρη  180 μοιρών αλλαγή στην οπτική μας σε σχέση με  την προηγούμενη ημέρα είδαμε τα πράγματα διαφορετικά. Ανταλλάξαμε συγνώμη  και λύσαμε την παρεξήγηση. Αυτό ισχύει για τις σχέσεις όπου τα δύο μέρη έχουν μια ισχυρή, με έννομο συμφέρον σχέση, σαν μια μακροπρόθεσμη σχέση γάμου.
Είναι λίγο πολύ το ίδιο που ισχύει και στον πραγματικό κόσμο των επιχειρήσεων.  

Σύμφωνα με την εμπειρία μου, δεν μπορεί να υπάρχει μια επιτυχημένη σχέση εργασίας με κανένα αν δεν είμαστε  ικανοί και πρόθυμοι να θέσουμε τον εαυτό μας στα «παπούτσια» του άλλου, όταν η κατάσταση το απαιτεί.
Η ίδια η έννοια αυτή υπερβαίνει κατά πολύ την διαδικασία ή την ανάγκη για επίλυση των συγκρούσεων.
Είναι ένα ισχυρό και απαραίτητο εργαλείο σε κάθε επιχειρηματική διαδικασία και διαχείριση που έχει σημασία, από τη διαπραγμάτευση με τους πελάτες, το αφεντικό σας, για σφυρηλάτηση των στόχων σας, των  σχεδίων και των προϋπολογισμών μεταξύ των μελών μιας ομάδας εργασίας ή διαχείρισης.
Σχεδόν κάθε σημαντική πτυχή μιας επιχείρησης και της οργανωτικής αποτελεσματικότητας  της  περιλαμβάνει δύο πλευρές που συνδιαλέγονται μαζί για να καταλήξουν σε συμφωνία ή να επιτύχουν έναν κοινό στόχο. Για να το θέσω ωμά, δεν μπορώ να φανταστώ την καριέρα σας να πηγαίνει πουθενά, εκτός και αν μπορείτε να μάθετε να βλέπετε τον κόσμο μέσα από τα μάτια των άλλων ανθρώπων.
Αν έχετε την παραπάνω ικανότητα, όλες οι εργασιακές σχέσεις σας θα έχουν μια ομαλή πορεία και η καριέρα σας θα είναι σαν ένα διαστημόπλοιο που πηγαίνει για τα αστέρια, δηλαδή θα προδιαγράψει μια μεγάλη πορεία.
Αν όχι, παρακάτω παρουσιάζεται μια διαδικασία πέντε βημάτων για εκπαιδεύσετε τον εαυτό σας να μπορεί να μπαίνει «στα παπούτσια των άλλων ανθρώπων», με τελικό αποτέλεσμα τη βελτίωση των σχέσεων της επιχείρησής σας και την οργανωτική αποτελεσματικότητά της, αλλά φυσικά σε ατομικό επίπεδο και τη διευκόλυνση της ανόδου σας, στην εταιρική σκάλα.
Κοιτάξτε στον καθρέφτη.
Το πρώτο βήμα στην εκμάθηση στο να βελτιώσετε τις σχέσεις σας είναι πάντα η ίδια: Κοιτάξτε στον καθρέφτη. Μήπως έχετε ορισμένα χαρακτηριστικά που θα μπορούσαν να είναι εμπόδια στις σχέσεις  ή αρνητικοί δείκτες; Π.χ.
Είστε πεισματάρηδες ή άκαμπτοι;
Αισθάνεστε πάντα ότι έχετε το δικαίωμα να λέτε και να κάνετε ότι θέλετε;
Κατηγορείτε πάντα τους άλλους, όμως τον εαυτό σας ποτέ;
Προσδιορίστε όλες τις βασικές σχέσεις εργασίας σας.
Αν σας πω, "Γρήγορα, απαριθμήστε μου τις κυριότερες σχέσεις εργασίας σας, πιθανότατα θα μου αναφέρετε μια  λίστα με το αφεντικό σας τους προϊστάμενους και τους υφιστάμενούς σας. Μπορείτε να προσθέσετε και μερικούς ομόβαθμους»
Αλλά η απάντηση θα έπρεπε να πηγαίνει πολύ πιο πέρα από αυτό.
Η πραγματικότητα είναι ότι υπάρχουν πολλά άλλα χαρακτηριστικά που προσδιορίζουν τις συνεργασίες, τόσο εσωτερικά όσο και εξωτερικά, και θα έπρεπε να τα λάβετε υπ’ όψιν σας, ειδικά αν είστε στην διοίκηση μιας επιχείρησης.
Το σκεφτήκατε αυτό; Θα πρέπει να τα απαριθμήσετε όλα. Βάλτε έναν αστερίσκο δίπλα σε εκείνους που θα θέλατε να πάρετε μαζί σας...
Μάθετε τι παρακινεί τους άλλους.
Διαπραγματευτείτε και επικοινωνήστε μαζί τους.. με αυτόν τον τρόπο θα μπορέσετε να καταλάβετε τι είναι αυτό που ψάχνουν ή τι είναι σημαντικό για αυτούς.
Με τους ανθρώπους που βρίσκονται εσωτερικά στην επιχείρησή σας, δεν είναι και πολύ δύσκολο να ανακαλύψετε τι ακριβώς θέλουν.
Θα πρέπει να έχετε περιοδικές one-on-one συναντήσεις με όλους τους βασικούς ενδιαφερόμενους σας.
Ρωτήστε τους τι χρειάζονται από εσάς και τι μπορείτε να κάνετε καλύτερα για να τους εξυπηρετήσετε, ιδιαίτερα για εκείνες τις επαφές που προηγούμενα σημειώσατε με αστερίσκο.
 Χρησιμοποιήστε την απάντησή τους ως ένα σημείο εκκίνησης, π.χ. «σύμφωνα με αυτό που μου λες εγώ πρέπει να κάνω  x, y και z….Έχει νόημα, αλλά σχετικά με το πώς ...θα ήθελα ….»
Δοκιμάστε το  - λειτουργεί    !!!!!!!!!!!!
Βελτιώστε και εκπαιδεύστε  τον εαυτό σας.
Όταν ήμουν στέλεχος σε μια παραγωγική επιχείρηση , συνειδητοποίησα ότι απαιτείται περισσότερη εμπειρία και γνώση από την πλευρά μου σε απευθείας επιχειρηματικές σχέσεις και one-on-one διαπραγματεύσεις. Επέλεξα την εκπαίδευση του εαυτού μου σχετικά με τα παραγόμενα προϊόντα, την χρήση τους, την χρηστικότητά τους στις πωλήσεις και στην συνέχεια στο μάρκετινγκ και ούτω καθεξής.
Ως στέλεχος μάρκετινγκ πια, θα μπορούσα να βάλω τον εαυτό μου πάντα στα παπούτσια του πωλητών. Ομοίως, με την ανάπτυξη του προϊόντος. Αυτή η διαδικασία ονομάζεται βελτίωση. Η δημιουργία δηλαδή ενός ολοκληρωμένου στελέχους που παίρνει στοιχεία από όλα τα σημεία κι αν προέρχονται. Οι μεγάλες εταιρίες που θέλουν να δημιουργήσουν τους μελλοντικούς τους ηγέτες το κάνουν, δεσμεύονται στην συνεχή βελτίωση και εκπαίδευση των εργαζομένων τους. Θα πρέπει όμως να μπορείτε και να το κάνετε για τον εαυτό σας.
Δείτε την μεγάλη εικόνα.
Λίγοι είναι οι εργαζόμενοι που αφιερώνουν χρόνο ώστε να μάθουν και να καταλάβουν πραγματικά ποιοι είναι οι στόχοι των αφεντικών τους, πώς σκέφτονται όταν ασκούν την διοίκηση της επιχείρησης αλλά και το πώς λειτουργεί η εταιρεία τους.
Μόλις ξεκινήσουν το ταξίδι με σκοπό να δουν και να κατανοήσουν τη μεγάλη εικόνα, εκείνη την στιγμή έχουν κάνει το πρώτο βήμα για να περιηγηθούν σε ένα πολύ μεγαλύτερη κόσμο, έναν κόσμο όπου μπορούν κάποια μέρα να γίνουν ένας από εκείνους που προσπαθούν να κατανοήσουν.
Όσοι μπορέσουν να κατανοήσουν αυτά τα απλά πράγματα είναι δεδομένο ότι θα επιτύχουν την επαγγελματική επιτυχία.
Τόσο απλά.

Αμανιός Εμμ. Αντώνης
Σύμβουλος Επιχειρήσεων  Alpha Plan Consultants
Καθηγητής Μάρκετινγκ ΙΙΕΚ ΔΕΛΤΑ Θεσσαλονίκης