Green Family το Ελληνικόν

Green Family το Ελληνικόν
Σε αυτήν την σχέση δεν υπάρχει χημεία.. μόνο φυσική

Δευτέρα 25 Ιουνίου 2012

Μάρκετινγκ 14η Ανάρτηση - Επεξεργασία αποτελεσμάτων έρευνας αγοράς και σύνδεση με το πλάνο μάρκετινγκ



Η επεξεργασία των στοιχείων που θα συλλέξουμε από την έρευνα αγοράς είναι το τελευταίο στάδιο,
όπου και πρέπει να καταλήξουμε σε λίγα ευρήματα με μεγάλο βαθμό αξιοπιστίας. Η αξιοποίηση των στοιχείων αποτελεί απαραίτητο συστατικό για μια ορθή και με στόχους στρατηγική μάρκετινγκ εκ μέρους των επιχειρήσεων. 
Κάθε επιχείρηση για την ορθότερη λειτουργία της θα πρέπει να δημιουργεί ένα σχέδιο μάρκετινγκ όπου εκτός των άλλων θα πρέπει να δει ποια είναι η αγορά-στόχος καθώς και ποια είναι η θέση της στην αγορά. Θα πρέπει να υπολογίσει ποιες θα είναι οι επενδύσεις που αφορούν το πλάνο μάρκετινγκ και πότε θα πραγματοποιήσει τις επενδύσεις αυτές.
Θα πρέπει δηλαδή η επιχείρηση να κάνει:
1.     Ανάλυση της παρούσας      κατάστασης
Ως ανάλυση της παρούσας κατάστασης θα μπορούσαμε να υιοθετήσουμε την ανάλυση του μακρο-περιβάλλοντος της επιχείρησης, την ανάλυση της αγοράς, των ανταγωνιστών, την ανάλυση της αγοράς-στόχου, των πελατών, της πολιτικής για το προϊόν, την πολιτική διανομής του προϊόντος.
2.     Ανάλυση SWOT
Η ανάλυση SWOT είναι η διαδικασία εκείνη με την οποία θα εντοπίσουμε τις ευκαιρίες και τις απειλές της επιχείρησης που προέρχονται από το εξωτερικό περιβάλλον της επιχείρησης αλλά και τις δυνάμεις ή τις αδυναμίες της επιχείρησης που προέρχονται από το εσωτερικό της περιβάλλον
3.     Καθορισμός των αντικειμενικών στόχων του μάρκετινγκ
Ως καθορισμός των αντικειμενικών στόχων του μάρκετινγκ θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι ο καθορισμός του που επιθυμεί η διοίκηση της επιχείρησης να πάει την επιχείρηση, αφορά την γεωγραφική διάσταση ή τους οικονομικούς στόχους της επιχείρησης.
4.     Καθορισμός στρατηγικής μάρκετινγκ
Ως στρατηγική μάρκετινγκ θεωρούμε την υιοθέτηση της σωστότερης εναλλακτικής στρατηγικής για την επιχείρηση ώστε αυτή να πετύχει τους στόχους που έχει θέσει
5.     Καθορισμός Τακτικών μάρκετινγκ
Οι τακτικές μάρκετινγκ αφορούν την κατάρτιση σχεδίων ώστε να υλοποιηθούν οι ουσιαστικά οι αυξήσεις των πωλήσεων της επιχείρησης και θα πρέπει να περιλαμβάνουν επίσης χρονοδιάγραμμα υλοποίησης όλων των απαραίτητων ενεργειών
6.     Σχεδιασμός μίγματος μάρκετινγκ
Το μίγμα μάρκετινγκ αποτελείται από την ανάλυση των 4 συστατικών στοιχείων του, Προϊόν, Τιμή, Διανομή, Προώθηση. Θα πρέπει συνεπώς να πάρει αποφάσεις σχετικά με:
6.1.         Στρατηγική του Προϊόντος
Θα πρέπει να πάρει αποφάσεις που αφορούν αυτό καθεαυτό το προϊόν π.χ. ποιότητα, χαρακτηριστικά, συσκευασία, μέγεθος, εξυπηρέτηση, επιστροφές κλπ.

6.2.         Στρατηγική της διάθεσης του προϊόντος
Όσον αφορά την διάθεση του προϊόντος η διοίκηση της επιχείρησης θα πρέπει να πάρει αποφάσεις που αφορούν καθαρά την διανομή του προϊόντος π.χ. κανάλια διάθεσης, κάλυψη σημείων πώλησης, αποθέματα, φυσική διακίνηση των προϊόντων κλπ.
6.3.         Στρατηγική Προώθησης του προϊόντος
Για την προώθηση του προϊόντος και των πωλήσεών του θα πρέπει να αποφασίσει σχετικά με τον τρόπο πώλησης αλλά και διαφήμισης του προϊόντος π.χ. προσωπικές πωλήσεις, διαφήμιση, δημόσιες σχέσεις κλπ.
6.4.         Στρατηγική τιμολόγησης
Τέλος για την τιμολογιακή πολιτική θα ληφθούν πολύ σοβαρά υπ’ όψιν όλα τα στοιχεία και θα πρέπει να αποφασιστεί το επίπεδο τιμής, οι δυνατότητα εκπτώσεων, οι παροχές, η πιστωτική πολιτική κλπ.
7.     Σχεδίαση προγράμματος υλοποίησης μάρκετινγκ και πωλήσεων
Θα πρέπει η επιχείρηση να περιγράψει με κάθε λεπτομέρεια όλες τις ενέργειες που σχετίζονται με το πρόγραμμα προϊόντων και προώθησης πωλήσεων
8.     Αξιολόγηση και έλεγχος των αποτελεσμάτων
Ως αξιολόγηση και έλεγχος αποτελεσμάτων θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι η εύρεση των αστοχιών, η εφαρμογή των απαιτούμενων προσαρμογών και πιστοποιήσεων, η διόρθωση των λαθών και τέλος η αξιολόγηση των αποτελεσμάτων. Για να μπορέσει να το επιτύχει αυτό θα πρέπει να καθοριστούν τα πρότυπα απόδοσης, να γίνει η αξιολόγηση της απόδοσης και η σύγκρισή της με τα πρότυπα απόδοσης και τέλος να πραγματοποιούνται οι διορθώσεις των αποκλίσεων μέσω των απαιτούμενων αλλαγών.
Αμανιός Εμμ. Αντώνιος
Σύμβουλος Επιχειρήσεων Alpha Plan Consultants
Καθηγητής Μάρκετινγκ ΙΙΕΚ ΔΕΛΤΑ Θεσσαλονίκης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου