Όπως έχει αναφερθεί
και σε προηγούμενες αναρτήσεις, ο βαθμός αποδοχής των προϊόντων από τους καταναλωτές
δεν είναι ο ίδιος για διάφορους λόγους. Παράγοντες όπως το διαθέσιμο εισόδημα,
ο βαθμός καινοτομίας του καταναλωτή, η γενικότερη συμπεριφορά του καθορίζουν πότε
και αν θα αποδεχθεί ένα προϊόν.
1.
Νεωτεριστές (Innovators)
Είναι οι τολμηροί καταναλωτές, που αγοράζουν
πρώτοι το προϊόν. Είναι πολύ μικρό ποσοστό (2,5%) του συνόλου των καταναλωτών.
Είναι συνήθως νέοι ηλικιακά και έχουν υψηλά εισοδήματα.
2.
Πρώιμοι αποδέκτες (Early adopters)
Είναι καταναλωτές που κατέχουν μια
σημαντική θέση στο κοινωνικό περιβάλλον και συνήθως αποτελούν πρότυπα για την
κοινωνία. Είναι το 13,5% του συνολικού πληθυσμού. Θεωρούνται καθοδηγητές κοινής
γνώμης (opinion leaders). Είναι συνήθως νέοι ηλικιακά με υψηλή
μόρφωση.
3.
Πρώιμη Πλειονότητα (Early majority)
Είναι οι πιο προσεκτικοί από όλους τους
καταναλωτές και αντιπροσωπεύουν το 34% του συνόλου των καταναλωτών. Αγοράζουν
το προϊόν αφού αυτό πρώτα έχει δοκιμαστεί στην αγορά.
4.
Μετέπειτα Πλειονότητα (Late majority)
Συνήθως αποδέχονται το προϊόν από ανάγκη.
Είναι συντηρητικοί καταναλωτές και αντιπροσωπεύουν το 34% του συνόλου των
καταναλωτών.
5.
Τελευταίοι Αποδέκτες (Last adopters)
Είναι πολύ συντηρητικοί καταναλωτές και
αγοράζουν το προϊόν όταν αυτό φτάσει στο στάδιο της ωριμότητας. Αποτελούν το
16% του συνόλου των καταναλωτών και είναι συνήθως δύσπιστοι και χαμηλού
εισοδήματος.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου