Toys.gr

Toys.gr
Το ποιοτικό παιχνίδι στο διαδίκτυο

Τρίτη, 14 Αυγούστου 2012

Μάρκετινγκ 18η Ανάρτηση - Στρατηγικές Μίγματος Προϊόντος



Η επιχείρηση προκειμένου να επιλέξει τα προϊόντα που θα παράγει έχει στην διάθεσή της εναλλακτικές στρατηγικές επιλογές. Το κλειδί για την επιβίωση των προϊόντων βρίσκεται στον προγραμματισμό για τον τρόπο που θα αναπτυχθούν τα νέα προϊόντα και θα μπουν στην αγορά αλλά και ο σωστός προγραμματισμός του χρόνου που θα οδηγήσει στην απόσυρση των παλαιών από αυτήν. Οι στρατηγικές επιλογές που οι επιχειρήσεις έχουν στην διάθεσή τους είναι:
1.     Στρατηγική Πλήρους Κάλυψης
Η επιχείρηση προσπαθεί να καλύψει όσο το δυνατόν περισσότερες ανάγκες της αγοράς. Είναι φυσικά εύκολα αντιληπτό ότι την στρατηγική αυτή μπορούν να ακολουθήσουν μόνο πολύ μεγάλες επιχειρήσεις.
2.     Στρατηγική Εξειδίκευσης κατά Κλάδο
Η επιχείρηση διαθέτει στην αγορά μια πλήρη σειρά προϊόντων που απευθύνεται και καλύπτει ανάγκες ενός συγκεκριμένου τμήματος της αγοράς.
3.     Στρατηγική εξειδίκευσης κατά κατηγορία προϊόντων
Η επιχείρηση δεν έχει αγορά στόχο αφού εξειδικεύεται στην παραγωγή μιας κατηγορίας προϊόντων και απευθύνεται σε όλες τις αγορές

4.     Στρατηγική Εξειδίκευσης σε ορισμένη κατηγορία προϊόντων
Η επιχείρηση παράγει ένα μοναδικό προϊόν που απευθύνεται και καλύπτει μια και μόνο χρήση.
5.     Στρατηγική εξειδίκευσης κατά προϊόν
Προϋποθέτει την δυνατότητα παραγωγής ενός συγκεκριμένου προϊόντος ανάλογα με τις ευκαιρίες που υπάρχουν στην αγορά.

6.     Στρατηγική εξειδίκευσης κατά τρόπο εργασίας
Η επιχείρηση στρέφει την δράση της σε τομείς όπου απαιτείται υψηλή εξειδίκευση εργασίας. Οι αγορές αυτές στις περισσότερες περιπτώσεις είναι περισσότερο προστατευμένες από τον ανταγωνισμό.

       Όλα τα προϊόντα αφού ακολουθήσουν μια πορεία, καταλήγουν στο τελευταίο στάδιο της παρακμής και κάμψης, οπότε αντικαθίστανται ή αποσύρονται. Η επιβίωση λοιπόν μιας σύγχρονης επιχείρησης έχει να κάνει και με την ικανότητά της να δημιουργεί νέα προϊόντα. Για να δημιουργηθεί όμως ένα νέο προϊόν απαιτούνται κάποιες διαδικασίες.
1.     Η σύλληψη της ιδέας για το νέο προϊόν
Η ιδέα για την παραγωγή ενός νέου προϊόντος είναι δυνατόν να προέρχεται μέσα από την επιχείρηση (εσωτερική πηγή) ή μπορεί να προέρχεται από το εξωτερικό περιβάλλον της επιχείρησης (εξωτερική πηγή)
α.       Εσωτερική πηγή είναι:  
                   Ι.       Οι πωλητές της επιχείρησης.
                             Λόγω της συχνής επαφής τους με την αγορά, είναι σε θέση να γνωρίζουν καλύτερα από όλους τις ανάγκες και τις επιθυμίες της αγοράς.
                   ΙΙ.     Ο διευθυντής παραγωγής του κάθε προϊόντος
                             Ως υπεύθυνος παραγωγής του κάθε προϊόντος είναι επιφορτισμένος με την αρμοδιότητα να βρίσκει τρόπους βελτίωσης του προϊόντος αλλά και να αναζητά τι ανάγκες έχει η αγορά και αν και κατά πόσον το παραγόμενο προϊόν καλύπτει τις ανάγκες αυτές.
                   ΙΙΙ.    Το τμήμα ερευνών
                             Οι μεγάλες επιχειρήσεις έχουν τμήμα ερευνών με εξειδικευμένο προσωπικό που μπορεί, με την βοήθεια της τεχνολογίας να βελτιώσει τα υπάρχοντα προϊόντα ή να αναπτύξει νέα προϊόντα.

          β.       Εξωτερική πηγή είναι:   
                   Ι.       Διάφορες δημοσιεύσεις
                             Πολλές φορές, δημοσιεύσεις μπορούν να αποτελέσουν πηγή γέννησης νέων ιδεών για την ανάπτυξη νέων προϊόντων ή την βελτίωση των ήδη υπαρχόντων.
                   ΙΙ.     Γραφεία ερευνών
                             Τα γραφεία αυτά, διαθέτουν τις ιδέες τους έναντι αμοιβής στις επιχειρήσεις που θα ήθελαν να γνωρίσουν τις ανάγκες της αγοράς.
                   ΙΙΙ.    Οι μεσάζοντες
                             Οι μεσάζοντες είναι οι έμποροι που συνεργάζονται με την επιχείρηση. Γνωρίζουν άριστα την αγορά που κινούνται και γνωρίζουν τις προτιμήσεις και τις επιθυμίες των καταναλωτών.
                   IV.     Ο ανταγωνισμός
                             Τα νέα προϊόντα των ανταγωνιστικών εταιριών δίνουν ιδέες για την δημιουργία νέων προϊόντων.
                   V.      Η αγορά
                             Οι ίδιοι οι καταναλωτές αποτελούν την βασικότερη πηγή πληροφοριών για την επιχείρηση. Η έρευνα αγοράς είναι σημαντικό εργαλείο στα χέρια των επιχειρήσεων ώστε να πληροφορηθούν τις ανάγκες της αγοράς.
2.     Επιλογή των Ιδεών
Στο πρώτο στάδιο συγκεντρώνουμε όσο το δυνατόν περισσότερες ιδέες μπορούμε να συλλέξουμε. Όλες αυτές οι ιδέες δεν είναι το ίδιο καλές. Θα πρέπει να διερευνηθούν και να αναλυθούν ώστε να γίνει η καλύτερη δυνατή επιλογή.
3.     Οικονομική Ανάλυση
Η επιχείρηση θα προβεί στην αξιολόγηση των ιδεών με καθαρά οικονομικά κριτήρια. Θα γίνει έλεγχος για το αν υπάρχει η δυνατότητα παραγωγής του προϊόντος. Θα γίνει έλεγχος για την πιθανότητα κερδοφορίας, θα πρέπει να αναλυθεί ακριβώς το κόστος παραγωγής κ.α.
4.     Ανάπτυξη του Προϊόντος 
Η ιδέα πλέον μετουσιώνεται σε προϊόν. Τα εργαστήρια του τμήματος έρευνας υλοποιούν το έργο αυτό. Κατ’ αρχάς παρασκευάζονται δείγματα του προϊόντος τα οποία διανέμονται για δοκιμή. Στο στάδιο αυτό γίνεται συνήθως και η πρώτη εκτίμηση για την δυνατότητα πωλήσεων του νέου προϊόντος .
5.     Δοκιμή Προϊόντος
Το προϊόν πρέπει να ελεγχθεί κατά πόσον ικανοποιεί τις ανάγκες για τις οποίες απευθύνεται. Εισερχόμαστε στην φάση της δοκιμαστικής κυκλοφορίας του προϊόντος. Στο στάδιο αυτό θα διαπιστωθούν τα διάφορα προβλήματα και οι τομείς στους οποίους χρήζει βελτίωσης, αλλά και αν το προϊόν ανταποκρίνεται στις προβλέψεις.
6.     Εισαγωγή στην Αγορά
Η επιχείρηση έχει κάνει όλες τις δοκιμές και τους απαραίτητους ελέγχους και εισάγει το νέο προϊόν στην αγορά. Είναι η πιο δύσκολη φάση αφού διατίθενται μεγάλα ποσά για την παραγωγή και προώθηση του προϊόντος χωρίς ακόμη να υπάρχουν ουσιαστικά έσοδα για την επιχείρηση από αυτό. Από αυτό το σημείο ουσιαστικά αρχίζει ο κύκλος ζωής του προϊόντος.
Αμανιός Εμμ. Αντώνιος
Σύμβουλος Επιχειρήσεων Alpha Plan Consultants
Καθηγητής Μάρκετινγκ ΙΙΕΚ ΔΕΛΤΑ Θεσσαλονίκης