Toys.gr

Toys.gr
Το ποιοτικό παιχνίδι στο διαδίκτυο

Δευτέρα, 24 Ιουνίου 2013

Μεγάλα ρητά και αποφθέγματα – Η Εξυπηρέτηση του Πελάτη

Μια από τις βασικές μου επαγγελματικές ασχολίες είναι η παρουσίαση σεμιναρίων σε επαγγελματίες της αγοράς που αφορούν διάφορα επαγγελματικά πεδία. Σε μια τέτοια παρουσίαση την προηγούμενη εβδομάδα είχα την χαρά να ανταλλάξω απόψεις με εργαζόμενους μιας πολύ γνωστής και επιτυχημένης αλυσίδας καταστημάτων ταχυφαγίας της Θεσσαλονίκης. Στις συζητήσεις μας με χαροποίησε ιδιαίτερα η συμμετοχή όχι μόνο των εργαζομένων αλλά και ενός εκ των ιδιοκτητών της επιχείρησης, του κυρίου Εικοσιδιού Δημήτριου. Για μια ακόμη φορά διαπιστώθηκε ότι για να μείνει μια επιχείρηση επιτυχημένη στην αγορά, θα πρέπει να έχει μια φιλοσοφία πελατοκεντρική και να βαδίζει με σχέδιο και πρόγραμμα. Δεν είναι καθόλου τυχαίο, όπως έχουμε πει πολλές φορές, ότι κάποιες επιχειρήσεις υπάρχουν και μπορούν να πραγματοποιούν κέρδη ακόμη και μέσα στην περίοδο της κρίσης, ακόμη κι αν χρειάζεται να πιέσουν λίγο τα πράγματα όσον αφορά τις διαδικασίες λειτουργίας τους. Αυτό που μου άρεσε ήταν η διαπίστωση από τους ίδιους τους εργαζόμενους της αξίας της εκπαίδευσης και της συνεχούς κατάρτισης ως μέσο που θα προσδώσει δεξιότητες τόσο στους ίδιους όσο και στην επιχείρηση στην οποία εργάζονται. Πάνω από όλα όμως αυτό που πραγματικά με χαροποίησε ήταν η συνειδητοποίηση της αξίας της εξυπηρέτησης των πελατών.

Αν όλοι μας καταλάβουμε ότι ο μόνος τρόπος για να βελτιώσουμε τα πράγματα στην κοινωνία μας αλλά και στην οικονομία και τις επιχειρήσεις μας είναι να γινόμαστε καθημερινά καλύτεροι όχι αναζητώντας τα λάθη των άλλων αλλά βελτιώνοντας τις δικές μας αδυναμίες τότε είναι σίγουρο ότι όλα θα πάνε καλύτερα.
Δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι ο πελάτης είναι αυτός που δίνει δύναμη σε μια επιχείρηση κάθε φορά που ανοίγει την πόρτα της και μπαίνει σ’ αυτής ή της αφαιρεί την δύναμη κάθε φορά που επιλέγει να ανοίξει την πόρτα του ανταγωνιστή…
Σκεφτόμενος όλα αυτά δεν έχω παρά να συμφωνήσω 100% με το :
"Η Εξυπηρέτηση του πελάτη θα αποτελέσει την κυριότερη λειτουργία σε κάθε επιχείρηση. Οι άνθρωποι στην εξυπηρέτηση πελατών θα οδηγηθούν από την ρουτίνα της καθημερινότητας στην παροχή συμβουλών προς τον πελάτη για σημαντικά θέματα ή προβλήματα που τον απασχολούν" Bill Gates
Αμανιός Εμμ. Αντώνης
Σύμβουλος Επιχειρήσεων AntAma Marketing Activities

Καθηγητής Μάρκετινγκ ΙΙΕΚ ΔΕΛΤΑ Θεσσαλονίκης