Green Family το Ελληνικόν

Green Family το Ελληνικόν
Σε αυτήν την σχέση δεν υπάρχει χημεία.. μόνο φυσική

Παρασκευή 21 Σεπτεμβρίου 2012

Μάρκετινγκ 27η Ανάρτηση - Αποθηκευτικοί Χώροι - Επιλογή Θέσης & Έλεγχος Αποθεμάτων



          Η αποθήκευση συμβάλλει σημαντικά στο να ταυτιστούν η παραγωγή με την πώληση ενός προϊόντος. Προϊόντα των οποίων η παραγωγή είναι εποχιακή ή η ζήτησή τους είναι εποχιακή όμως η παραγωγή τους είναι διαρκής, στην διάρκεια του χρόνου για την κάλυψη των αναγκών είναι απαραίτητο να αποθηκεύονται.
          Επιλογή Θέσης
          Ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις σχετικά με την αποθήκευση των προϊόντων τους είναι ο αριθμός των αποθηκευτικών χώρων και κυρίως η θέση τους. Η απόφαση για το πόσοι αποθηκευτικοί χώροι θα υπάρχουν αλλά και το που θα βρίσκονται αυτοί εξαρτάται:
1.     Από την φύση της αγοράς.
Όσο μεγαλύτερη είναι γεωγραφικά, τόσο μεγαλύτερη τάση υπάρχει για την δημιουργία πολλών αποθηκευτικών χώρων.
2.     Από την φύση του προϊόντος
Το είδος του προϊόντος πολλές φορές καθορίζει τον τόπο στον οποίο θα εγκατασταθεί ο αποθηκευτικός χώρος π.χ. αγροτικά εποχιακά προϊόντα.

3.     Από την φύση του δικτύου διανομής
Η ύπαρξη μεσαζόντων μειώνει την δραστηριότητα της επιχείρησης στην φύλαξη και αποθήκευση προϊόντων. Αν δεν υπήρχαν μεσάζοντες η διοίκηση της επιχείρησης θα έπρεπε να μεριμνήσει για τα σημεία αποθήκευσης.

          Σαν έλεγχο αποθεμάτων θα μπορούσαμε να ορίσουμε την αναζήτηση ενός συστήματος παρακολούθησης του αναγκαίου επιπέδου αποθεμάτων ώστε να μην παρουσιαστεί έλλειψη από ένα ζητούμενο προϊόν αλλά και να μην δεσμεύονται περισσότερα από όσα πρέπει κεφάλαια, για την διατήρηση περιττών αποθεμάτων. Για την τήρηση ενός αποθέματος πρέπει να καθοριστεί:
1.     Η παραγόμενη ποσότητα
2.     Η συχνότητα με την οποία θα δίδεται η παραγγελία

Η επιτυχία για την εξασφάλιση ενός σωστού ελέγχου των αποθεμάτων εξαρτάται:
1.     Το κόστος
2.     Την προσφορά και ζήτηση
3.     Τους περιοριστικούς παράγοντες

1.     Το κόστος
α.  Το κόστος διατήρησης του αποθέματος
                   Κόστος διατήρησης του αποθέματος σημαίνει πόσο κοστίζει στην επιχείρηση να διατηρεί ένα συγκεκριμένο ύψος αποθεμάτων. Αποτελείται από:
                   Ι.       Το κόστος του σε απόθεμα επενδυμένου κεφαλαίου
                   ΙΙ.      Το κόστος αποθήκευσης (π.χ. ενοίκια, έξοδα φύλαξης, φωτισμού, θέρμανσης κλπ)
                   ΙΙΙ.     Το κόστος ασφάλισης υλικών      
          β.       Το κόστος παραγγελίας
Περιλαμβάνει όλα τα έξοδα που κάνει η επιχείρηση από την στιγμή της έναρξης της διαδικασίας αποστολής μέχρι την στιγμή άφιξης των προϊόντων στην αποθήκη σε κατάσταση τέτοια που επιτρέπεται η διάθεσή τους.
γ.  Το κόστος μη δυνατότητας ικανοποίησης της ζήτησης
Ονομάζεται και κόστος ελλείμματος και περιλαμβάνει την ζημία από την απώλεια εμπιστοσύνης των πελατών προς την επιχείρηση και πιθανόν μπορεί να οδηγήσει σε μείωση των πωλήσεων ακόμη και σε μη ικανοποιημένη ζήτηση.
2.     Προσφορά και Ζήτηση
Όπως είναι γνωστό η προσφορά καθορίζεται από την πλευρά των επιχειρήσεων. Συνεπώς ο χρόνος μεταξύ παραγγελίας και παράδοσης έχει ιδιαίτερη σημασία όπως και οι παραγγελθείσες ποσότητες. Ο χρόνος αυτός συνήθως παρουσιάζει διακυμάνσεις. Επίσης και ως προς την ποσότητα υπάρχουν διακυμάνσεις αφού πολλές φορές δεν είναι δυνατή η αποστολή όλης της ποσότητας. Όλα αυτά όπως είναι εύκολα κατανοητό περιπλέκουν πολύ το σύστημα ελέγχου των αποθεμάτων.
3.     Περιοριστικοί Παράγοντες
Είναι παράγοντες που δεν έχουν συσχέτιση με το μέγεθος της παραγωγής ή το μέγεθος των παραγγελιών αλλά μπορεί να είναι άλλου είδους περιορισμοί που προέρχονται από τους διαθέσιμους αποθηκευτικούς χώρους , από την αναγκαιότητα αποθήκευσης των προϊόντων κλπ.

Μπορούμε να πούμε ότι δύο είναι τα βασικά συστήματα βάσει των οποίων αναπτύσσονται διάφορες παραλλαγές.
1.      Του επιπέδου Επαναπαραγγελίας
2.      Το σύστημα Περιοδικού Ελέγχου

1.      Επίπεδο Επαναπαραγγελίας
Είναι το πιο σημαντικό σύστημα ελέγχου των αποθεμάτων. Στο σύστημα αυτό το απόθεμα ελέγχεται συνεχώς και όταν κατέβει κάτω από ένα ορισμένο σημείο τότε δίδεται αυτομάτως η παραγγελία.
             

2.        Σύστημα Περιοδικού Ελέγχου
Κατά το σύστημα περιοδικού ελέγχου όταν γίνει ο έλεγχος και διαπιστωθούν οι ελλείψεις για συγκεκριμένα προϊόντα δίδεται η παραγγελία.


Αμανιός Εμμ. Αντώνης
Σύμβουλος επιχειρήσεων Alpha Plan Consultants
Καθηγητής Μάρκετινγκ ΙΙΕΚ ΔΕΛΤΑ Θεσσαλονίκης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου