Παρόλο που η έννοια της χορηγίας
καθιερώθηκε για πρώτη φορά ως
θεσμός στην αρχαία Ελλάδα, σήμερα εν έτη 2013 και μεσούσης της
οικονομικής κρίσης είναι ακριβώς ό, τι χρειάζεται μία επιχείρηση για να
προβληθεί και να αναδειχθεί.
Πιο συγκεκριμένα, οργανισμοί,
επιχειρήσεις, επενδυτικά σχήματα και όμιλοι εφαρμόζουν πολιτικές
Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης (CSR), οι
οποίες πολλές φορές εκφράζονται μέσω χρηματικών χορηγιών ή άλλων μεθόδων. Με
αυτό τον τρόπο ο εκάστοτε επιχειρηματίας εκφράζει
το ενδιαφέρον του για την κοινωνία και ταυτόχρονα προάγει το εταιρικό προφίλ
στην αντίληψη και συνείδηση του καταναλωτή. Εν κατακλείδι, οι χορηγίες
είναι ένας πιο οικονομικός τρόπος για να προβληθεί μια εταιρία.
Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι οι χορηγίες δεν αποτελούν δωρεά, φιλανθρωπία
ή εταιρική επιχορήγηση. Αντιθέτως, μια στοχευμένη εμπορική στρατηγική.
Οι χορηγίες ως απώτερο σκοπό έχουν την προώθηση πωλήσεων και την
ευρύτερη αναγνωρισιμότητα του brand name και των προϊόντων
τους. Μεγάλες εταιρείες δαπανούν τεράστια ποσά επιλέγοντας να γίνουν χορηγοί
σε αθλητικά γεγονότα, όπως αποδεικνύει το ποσοστό 75-80% των εταιριών σύμφωνα
με παγκόσμια
έρευνα που φέρνει το αθλητικό μάρκετινγκ δεύτερο με πρώτο το μάρκετινγκ των
αυτοκινητοβιομηχανιών.
Παράλληλα, με την ανοδική χρήση των social media και γενικά του Digital
Marketing επιτυγχάνουν γρηγορότερα, οικονομικότερα και με πιο άμεσα
αποτελέσματα την αποστολή του μηνύματος που αφορά προϊόν ή υπηρεσία στο κοινό
στόχο.
Τα αντισταθμιστικά οφέλη είναι:
·
Αύξηση
της αναγνωρισιμότητας
·
Διαμόρφωση
τάσεων
·
Ενδυνάμωση
και εμπέδωση του κοινωνικού προφίλ
·
Παροχή
κινήτρων στο κοινό
·
Ανταπόδοση
μέσω της ψυχαγωγίας του κοινού
·
Εμψύχωση
του ανθρώπινου δυναμικού
·
Δημιουργία
εμπορικών ευκαιριών
·
Διαφοροποίηση
από τους ανταγωνιστές
·
Αύξηση
πωλήσεων
Να σημειωθεί ότι υπάρχουν πολλοί και
διαφορετικοί τρόποι ανάδειξης μιας εταιρίας ή ενός προϊόντος μέσα από
αθλητικές δραστηριότητες.
Πιο
συγκεκριμένα, μπορεί να γίνει με τους εξής παρακάτω τρόπους:
1.
In Kind: ο
χορηγός δεν αναφέρεται αλλά προσφέρει προϊόντα
2.
Official Sponsor: ο
επίσημος υποστηρικτής
3.
Μedia Sponsor:
ΜΜΕ Χορηγοί Επικοινωνίας
4.
Co-Sponsor:
υποστηρικτής συνδυαστικά με άλλες εταιρείες
Έτσι, δεν είναι δύσκολο να καταλάβει
κανείς γιατί οι χορηγίες σε αθλητικά γεγονότα έχουν αυξηθεί την τελευταία
πενταετία στην Ελλάδα, παρά την οικονομική κρίση, αφού αποτελούν έναν σχετικά
πιο οικονομικό και αποτελεσματικό τρόπο προβολής.
Αμανιός Εμμ. Αντώνης
Σύμβουλος Επιχειρήσεων AntAma Marketing Activities
Καθηγητής Μάρκετινγκ ΙΙΕΚ ΔΕΛΤΑ
Θεσσαλονίκης
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου