Toys.gr

Toys.gr
Το ποιοτικό παιχνίδι στο διαδίκτυο

Δευτέρα, 10 Δεκεμβρίου 2012

Η αλήθεια πίσω από τους αριθμούς για την κοινωνική δικτύωση


άρθρο του Δημήτρη Μαλλά στο imerisia.gr
Στην Ελλάδα η έννοια των υπηρεσιών κοινωνικής δικτύωσης (social media) είναι συνυφασμένη με το Facebook, ενώ την τελευταία διετία το Twitter φαίνεται να έχει κερδίσει σε δημοτικότητα τουλάχιστον όσον αφορά τη δημοσιότητα που παίρνει από τα εγχώρια μέσα ενημέρωσης.
Όμως, η πραγματικότητα είναι λίγο διαφορετική και παρά την περί του αντιθέτου εικόνα, το γεγονός ότι κάποιος έχει λογαριασμό (account) στο Facebook δεν σημαίνει ότι τον χρησιμοποιεί, ενώ επιπλέον το Twitter δεν είναι καν η δεύτερη πιο δημοφιλής υπηρεσία κοινωνικής δικτύωσης!

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία έρευνας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, που παρουσιάστηκε στις αρχές της εβδομάδας, οι Ελληνες χρήστες του Facebook φθάνουν στα 3,9 εκατομμύρια. Όμως, αυτό δεν σημαίνει ότι όλοι αυτοί οι Έλληνες είναι και ενεργοί στο Facebook. Το αντίθετο θα μπορούσαμε να πούμε, δεδομένου ότι, σύμφωνα με τα στοιχεία, το 50% είναι «παθητικοί» παρατηρητές των δρώμενων στο χρονολόγιο τους (timeline), καθώς το μόνο που κάνουν είναι Like (ή «Μου αρέσει») σε διάφορες αναρτήσεις!
Η αίσθηση πως το Twitter είναι ιδιαίτερα δημοφιλές δεν επιβεβαιώνεται από την έρευνα, δεδομένου ότι ο αριθμός των χρηστών της συγκεκριμένης υπηρεσίας στην Ελλάδα είναι μόλις 210.000. Από την άλλη πλευρά, το 80% των χρηστών δηλώνει πως το χρησιμοποιεί πάρα πολύ συχνά. Οι υπόλοιποι, όμως, Έλληνες χρήστες του Διαδικτύου δείχνουν να μην κατανοούν τη λογική του συγκεκριμένου μέσου, όπου πρακτικά θα πρέπει να είναι κανείς διαρκώς συνδεδεμένος και να παρακολουθεί τα tweets που γίνονται προκειμένου να δηλώνει ότι είναι ενεργός στο Twitter. Κάτι που δεν είναι τόσο απλό.
Εξαιρετικά ενδιαφέρον είναι το γεγονός πως σχεδόν τον διπλάσιο αριθμό των χρηστών του Twitter έχει το LinkedIn, στο οποίο έχουν λογαριασμό 511.000 Έλληνες, 79% των οποίων δηλώνει, μάλιστα, πως το χρησιμοποιεί σε τακτική βάση. Η συγκεκριμένη υπηρεσία δεν είναι γνωστή στο ευρύ κοινό, κυρίως επειδή η κατεύθυνσή της είναι περισσότερο επαγγελματική παρά ψυχαγωγική, γι' αυτό και έχει χαρακτηριστεί ως το «Facebook των στελεχών». Σημειωτέον πως το LinkedIn δημιουργήθηκε το 2003, πριν δηλαδή ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ ξεκινήσει το 2004 το Facebook.
Η «έκρηξη» στο ελληνικό LinkedIn έχει γίνει ουσιαστικά τα τελευταία δύο χρόνια και ο λόγος εκτιμάται πως είναι η αύξηση της ανεργίας, που υπήρξε ιδίως μεταξύ μεσαίου επιπέδου στελεχών του ιδιωτικού τομέα. Το LinkedIn είναι μία πλατφόρμα που μπορεί να χρησιμοποιηθεί τόσο για σύνδεση επαγγελματιών μεταξύ τους όσο και για εξεύρεση εργασίας, δεδομένου ότι βασική προϋπόθεση σύνδεσης είναι η υποβολή βιογραφικού σημειώματος.
Μάλιστα, υπάρχει και ειδική ενότητα για αγγελίες. Οπότε είναι μάλλον προφανές γιατί χιλιάδες Έλληνες έσπευσαν να αποκτήσουν πρόσβαση στο LinkedIn την τελευταία διετία, επιδιώκοντας να βρουν όλους τους παλιούς γνωστούς τους από τον επαγγελματικό χώρο και όχι μόνο, ενώ παράλληλα το χρησιμοποιούν και για να εντοπίσουν θέσεις εργασίας που ανοίγουν στο εξωτερικό.