Toys.gr

Toys.gr
Το ποιοτικό παιχνίδι στο διαδίκτυο

Πέμπτη, 26 Ιουλίου 2012

Μάρκετινγκ 16η Ανάρτηση-Τα 4P's του Μάρκετινγκ - ΤΟ ΠΡΟΪΟΝ


Το προϊόν

Το προϊόν αποτελεί την καρδιά του μίγματος μάρκετινγκ. Όλες οι επιχειρήσεις παράγουν προϊόντα και διαθέτουν υπηρεσίες που έχουν σαν στόχο να ικανοποιήσουν τις ανάγκες που έχουν οι πελάτες τους.

Η αγορά ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας ουσιαστικά είναι η αγορά του οφέλους που πηγάζει μέσα από την χρήση του. Οι ορισμοί που μπορούν να δοθούν για το προϊόν είναι πολλοί και διάφοροι. Αυτό που ονομάζουμε προϊόν έχει κάποια χαρακτηριστικά και αποτελείται από τρία βασικά στοιχεία:

1.     Το φυσικό αντικείμενο
που προσφέρεται στους χρήστες του προϊόντος ή της υπηρεσίας και αναγνωρίζεται από τα «φυσικά του χαρακτηριστικά». Σχήμα -μέγεθος – χρώμα – συσκευασία – όνομα
2.     Το κύριο προϊόν
που εκφράζει την ωφέλεια που αποκομίζει ο καταναλωτής από αυτό και τέλος
3.     Το Συνολικό Προϊόν
που περιλαμβάνει το συνολικό πακέτο (φυσικού αντικειμένου-ωφέλειας) από την κατανάλωση ενός προϊόντος.
Ο Τ. Levit,  καθηγητής του μάρκετινγκ, τονίζει «….πλέον δεν υπάρχει ανταγωνισμός μεταξύ των τυπικών προϊόντων που παράγονται αλλά ανταγωνισμός μεταξύ των στοιχείων που οι επιχειρήσεις προσθέτουν πάνω στο προϊόν».

Ταξινόμηση των Προϊόντων


          Τα προϊόντα διακρίνονται σε δύο μεγάλες κατηγορίες. Τα καταναλωτικά και τα βιομηχανικά προϊόντα.

Ο αριθμός των καταναλωτικών προϊόντων είναι τεράστιος. Είναι τα προϊόντα ποτ προορίζονται για χρήση από τον τελικό καταναλωτή. Διακρίνονται σε προϊόντα ευρείας κατανάλωσης και προϊόντα διαρκείας.
α.       Τα ευρείας κατανάλωσης προϊόντα
          Τα προϊόντα αυτά είναι ουσιαστικά τα αναλώσιμα προϊόντα, τα προϊόντα που η διάρκεια της ζωής τους δεν είναι μεγάλη και η απόφαση για την αγορά τους δεν παίρνεται με μεγάλη σκέψη  π.χ. τρόφιμα, είδη ένδυσης και υπόδησης κ.α.
          β.       Τα διαρκείας καταναλωτικά προϊόντα
Τα προϊόντα αυτά είναι τα προϊόντα που η διάρκεια της ζωής τους είναι μεγάλη. Ο καταναλωτής πριν την χρήση τους θα κάνει έρευνα και η ωφέλεια που θα πρέπει να προκύπτει από τη σύγκριση ομοειδών προϊόντων έχει μεγάλη σημασία για τον καταναλωτή και επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό την απόφασή του. Π.χ. ηλεκτρικές συσκευές, αυτοκίνητα, έπιπλα κ.α.

 Ανάλογα με την συμπεριφορά του καταναλωτή θα μπορούσαμε να πούμε ότι διακρίνουμε και :
γ.       Προϊόντα Ευκολίας
Είναι τα προϊόντα εκείνα που ο καταναλωτής αγοράζει συχνά χωρίς προσπάθεια. Αυτά διακρίνονται σε:
          Ι.       Προϊόντα πρώτης ανάγκης
Ο καταναλωτής δεν έχει προγραμματίσει την αγορά τους π.χ. παγωτά , αναψυκτικά και
          ΙΙ.     Προϊόντα έκτακτης ανάγκης
          Ο καταναλωτής αγοράζει όταν προκύψει η ανάγκη π.χ. αλυσίδες για το χιόνι, επίδεσμοι, γάζες κλπ.
δ.       Προϊόντα Επιλογής       
Είναι συνήθως ακριβότερα από τα προϊόντα ευκολίας και όπως έχουμε τονίσει για την αγορά τους ο καταναλωτής θα κάνει τις απαραίτητες συγκρίσεις πριν προβεί στην αγορά τους και τέλος
ε.       Ειδικά προϊόντα
Έχουν κάποια μοναδικά χαρακτηριστικά και οι καταναλωτές είναι πολύ καλά ενημερωμένοι γι’ αυτά και δεν μπορούν να επηρεαστούν από την ύπαρξη υποκατάστατων προϊόντων π.χ. αθλητικά είδη, υψηλής ποιότητας ενδύματα, βιολογικά τρόφιμα κλπ.

Είναι τα προϊόντα που χρησιμοποιούνται στην βιομηχανία και στην κατασκευή άλλων προϊόντων. Και αυτά διακρίνονται σε διάφορες κατηγορίες:
α.       Πρώτες και βοηθητικές ύλες  
Πρόκειται για προϊόντα που ενσωματώνονται πλήρως στην παραγωγική διαδικασία και στο τελικό προϊόν. Π.χ. ακατέργαστες α’ ύλες, γεωργικά προϊόντα (σιτάρι, βαμβάκι κ.α.), φυσικά προϊόντα (π.χ. πετρέλαιο), κατεργασμένα υλικά (π.χ. τσιμέντο), εξαρτήματα ( π.χ. ρουλεμάν, βαλβίδες , λάστιχα αυτοκινήτων, μπαταρίες κ.α.)
β.       Εξοπλισμός
Πρόκειται για μερικώς εισερχόμενα προϊόντα στην παραγωγική διαδικασία που αναφέρονται συνήθως στα πάγια της επιχείρησης όπως είναι π.χ. Η/Υ, μηχανολογικός εξοπλισμός, εξοπλισμός γραφείου, γραφεία-έπιπλα κλπ.
γ.       Πρόσθετος εξοπλισμός
Η τοποθέτηση στο τελικό προϊόν γίνεται κατόπιν συνεννοήσεως με τον καταναλωτή π.χ. τα αξεσουάρ αυτοκινήτου
δ.       Υπηρεσίες
Συμβάλλουν στην παραγωγική λειτουργία ή πολλές φορές απαιτούνται για την ομαλή λειτουργία της επιχείρησης π.χ. αμοιβές συμβούλων (λογιστών, δικηγόρων κ.α.), τεχνικές συμβουλές κλπ.