Green Family το Ελληνικόν

Green Family το Ελληνικόν
Σε αυτήν την σχέση δεν υπάρχει χημεία.. μόνο φυσική

Πέμπτη 5 Ιουλίου 2012

Μάρκετινγκ 15η Ανάρτηση - Σχεδιασμός Markeitng Plan


Το πλάνο μάρκετινγκ (Marketing Plan) είναι ένα σχέδιο που απεικονίζει την στρατηγική μάρκετινγκ που προτίθεται να ακολουθήσει μια επιχείρηση καθώς και οι λεπτομέρειες που αφορούν τα προγράμματα και τις τακτικές μάρκετινγκ. Συνήθως συντάσσεται σε ετήσια βάση και περιλαμβάνει τις διαθέσιμες και δυνατές επιλογές τόσο σε στρατηγικό όσο και σε λειτουργικό επίπεδο. Δεν θα μπορούσαμε να πούμε ότι υπάρχει μια συγκεκριμένη μορφή ενός πλάνου μάρκετινγκ, αφού αυτό διαμορφώνεται σύμφωνα με τις ιδιαιτερότητες κάθε επιχείρησης. Θα μπορούσαμε να πούμε όμως ότι η γενική δομή ενός πλάνου μάρκετινγκ καθώς και κάποια σημαντικά δεδομένα που θα πρέπει να περιέχει είναι:
2.1  Ανάλυση προϊόντος       
2.1.1       Ελκυστικότητα κλάδου
2.1.2       Ανάλυση κάθε κατηγορίας προϊόντων
2.1.3       Ανάλυση κάθε προϊόντος της κάθε κατηγορίας
2.2  Ανάλυση Αγοράς
2.2.1       Τμήματα αγοράς
2.2.2       Αγορές Στόχοι

2.3  Ανάλυση ανταγωνισμού αν είναι εφικτό για κάθε ανταγωνιστή ξεχωριστή ανάλυση
2.4  Ανάλυση Μάκροπεριβάλλοντος
2.5  Ανάλυση SWOT
3.1  Τοποθέτηση
3.2  Τμηματοποίηση
3.3  Στόχευση
4.1  προϊόν
4.2  Τιμή
4.3  Διανομή
4.4  Προώθηση
4.4.1       Προβολή και επικοινωνία
4.4.2       Πωλήσεις
4.4.3       Διαφήμιση
4.4.4       Δημόσιες Σχέσεις
5.1  Πρόβλεψη πιθανών σεναρίων
5.2  Εναλλακτικές λύσεις και δράσεις για κάθε σενάριο

Φυσικά όπως αναφέραμε και προηγουμένως η δομή αυτή δεν είναι δεσμευτική και το πλάνο μάρκετινγκ μπορεί να διαφέρει σημαντικά. Όπως και να σχεδιάσει μια επιχείρηση το δικό της πλάνο μάρκετινγκ, για να καταφέρει την σύνταξη ενός πλήρους και άρτιου πλάνου θα πρέπει να απαντήσει σε μια σειρά από ερωτήματα που είναι απαραίτητα ώστε να καταφέρει να αναπτύξει την στρατηγική για το σχέδιό της.
1.      Σε ποιο σημείο βρίσκεται η επιχείρηση;
2.      Ποιοι είναι ο στόχοι της επιχείρησης;
3.      Ποιοι είναι οι παράγοντες που επηρεάζουν την λειτουργία της επιχείρησης;
4.      Πως μπορεί η επιχείρηση να ελαχιστοποιήσει τις απειλές και να εκμεταλλευτεί τις ευκαιρίες;
5.      Χρήζουν βελτίωσης τα προϊόντα της επιχείρησης; Αν ναι ποια είναι αυτά και ποια χαρακτηριστικά τους;
6.      Τα προϊόντα καλύπτουν τις νέες ανάγκες που έχουν δημιουργηθεί στην αγορά;
7.      Η παρουσίαση των προϊόντων βοηθά ώστε να εξασφαλίζεται η παρουσία της επιχείρησης στην αγορά; Καλύπτει το προϊόν τις ανάγκες των πελατών της επιχείρησης;
8.      Είναι οι τιμές των προϊόντων ανταγωνιστικές σε σχέση με τα προϊόντα του ανταγωνισμού;
9.      Θα μπορούσε η επιχείρηση να αυξήσει την τιμή πώλησης των προϊόντων;

10.  Υπάρχει περιθώριο μείωσης του κόστους χωρίς να επηρεαστεί η ποιότητα του προϊόντος;
11.  Μπορεί να επαναδιαπραγματευθεί η επιχείρηση τους όρους συνεργασίας με τους μεσάζοντες;
12.  Που μπορεί η επιχείρηση να βρει στρατηγικές συμμαχίες;
13.  Υπάρχει περιθώριο βελτίωσης της εξυπηρέτησης των πελατών και ιδιαίτερα της εξυπηρέτησης μετά την πώληση;
14.  Υπάρχει δυνατότητα προσέγγισης νέων αγορών ή νέων πελατών;
15.  Θα έπρεπε να εξεταστεί το ενδεχόμενο αποχώρησης από κάποιες αγορές;
16.  Θα έπρεπε να εξεταστεί το ενδεχόμενο παύσης κάποιων συνεργασιών;
17.  Τι μπορεί να κάνει η επιχείρηση για να βελτιώσει την εξυπηρέτηση των πελατών;
18.  Ποιες είναι οι επιλογές που έχει ώστε να διευρύνει το πελατολόγιό της η επιχείρηση;
19.  Έχει εξεταστεί το ενδεχόμενο ύπαρξης μικρών αγορών που αποτελούν ευκαιρίες για την επιχείρηση;
20.  Πως θα βελτιωθούν οι δείκτες των πωλήσεων της επιχείρησης         ;
21.  Ποιες είναι οι τακτικές που θα ακολουθήσει ώστε να επιτύχει την βελτίωση των δεικτών;
22.  Με ποιο τρόπο θα καταφέρει να βελτιώσει η επιχείρηση την αξία της μέσης συναλλαγής;
23.  Με ποιο τρόπο θα καταφέρει η επιχείρηση να αυξήσει την συχνότητα αγορών των πελατών της;
24.  Πως θα καταφέρει η επιχείρηση να μειώσει το κόστος ανά πελάτη;
25.  Ποιες είναι οι μέθοδοι προώθησης που δεν αποδίδουν για την επιχείρηση;
26.  Ποιες μέθοδοι προώθησης έχουν ικανοποιητική απόδοση;
27.  Πως θα καταφέρει να αυξήσει η επιχείρηση τον αριθμό των συστημένων πελατών;
28.  Τι γνώμη έχουν οι πελάτες για την επιχείρηση;
29.  Τι γνώμη έχουν οι πελάτες για το επίπεδο εξυπηρέτησης;
30.  Τι γνώμη έχουν οι πελάτες για την ποιότητα των προϊόντων της επιχείρησης;
31.  Ποια είναι η προσδοκία των πελατών για την συνέχιση της συνεργασίας με την επιχείρηση;

Οι ερωτήσεις αυτές σίγουρα δεν μπορούν από μόνες τους να δώσουν όλες τις απαραίτητες απαντήσεις ή να λύσουν όλα τα προβλήματα μιας επιχείρησης. Μπορούν όμως να βοηθήσουν σημαντικά την διοίκηση της επιχείρησης να συντάξει και να αναπτύξει ένα στρατηγικό σχεδιασμό όσον αφορά τις επιλογές του μάρκετινγκ της επιχείρησης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου