Ως επαγγελματίες όλοι γνωρίζουμε ότι ο στρατηγικός σχεδιασμός αποτελεί το
κλειδί μιας επιτυχημένης πορείας μακράς διάρκειας για
οποιαδήποτε επιχείρηση. Όταν αναφερόμαστε στα κοινωνικά δίκτυα και πολύ
περισσότερο στο Facebook θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι
υπάρχουν πέντε συστατικά στοιχεία του
κατά τον στρατηγικό σχεδιασμό τα όταν λειτουργήσουν όλα μαζί τότε δημιουργείται
μια πολύ δυνατή και συμπαγής στρατηγική. Παρακάτω μπορείτε να διαβάσετε
περισσότερα σχετικά με τα 5 αυτά συστατικά για την επιτυχία της στρατηγικής σας
όσον αφορά τον σχεδιασμό για το Facebook.
#1 Ξεκινήστε με μια ΣΑΦΗ αποστολή
Η επιτυχία
της επιχείρησης ξεκινά με την διατύπωση της σαφούς αποστολής της. Η αποστολή
εξηγεί σε όλους –πελάτες, προμηθευτές και υπαλλήλους- ποια είναι η επιχείρησή
σας και τι κάνει. Είναι μια πολύ απλή απάντηση σε ένα καίριο ερώτημα : «Γιατί υπάρχει η εταιρία»??
Πάρα πολλές γνωστές εταιρίες οφείλουν την επιτυχία τους στον
προσδιορισμό της αποστολής τους. π.χ. όταν ο Steve Jobs ξεκινούσε
την δική του προσπάθεια η αποστολή της εταιρίας του δεν ήταν να πουλά
υπολογιστές αλλά να βοηθά τους ανθρώπους (πελάτες της επιχείρησης) και να
υποστηρίζει την δημιουργικότητά τους..
Πριν ξεκινήσετε λοιπόν την δική σας προσπάθεια σχετικά με
την στρατηγική που θα ακολουθήσετε στο Facebook επιβάλλεται
να δείτε τι είδους επιχειρήσεις (από τον κλάδο σας) βρίσκονται ήδη στο Facebook. Καθορίστε με ποιον τρόπο θα μπορέσετε να λύσετε τα προβλήματα και
πως θα μπορέσετε να ικανοποιήσετε τις επιθυμίες των ανθρώπων που
θα ακολουθήσουν την σελίδα σας.
#2 Πάρτε τις «βιταμίνες» C’s του Facebook
Μια πολύ επιτυχημένη επαγγελματίας των social media η Mari Smith –έχει
μιλήσει σχετικά με τα 6 C’s του Facebook σε μια παρουσίασή της. Θα αναφερθούμε σε αυτά
τα C’s και
θα δώσουμε και ένα εύκολο τρόπο πως μπορούμε καθημερινά να τις λαμβάνουμε..
Clarity (Σαφήνεια)
: κάντε ξεκάθαρο τι είναι αυτό που προσφέρετε στην σελίδα σας. Χρησιμοποιείστε
tagline στο εξώφυλλο
(cover Photo) και προσθέστε σαφείς
εκκλήσεις για δράση σε κάθε ανάρτηση ή ενημέρωση που γίνεται σ’ αυτήν.
Content
(Περιεχόμενο): Μοιράστε
ιστορίες και περιεχόμενο
που θα φέρει πολλά likes, πολλές κοινοποιήσεις και πολλά σχόλια
Connection (Σύνδεση): πρώτα
απ’ όλα θα πρέπει
να δώσετε βαρύτητα στις σχέσεις. Ακούστε πρώτα και συνεχίστε να ακούτε…
Campaign (Εκστρατείες)
: Χρησιμοποιείστε τα εργαλεία προώθησης που
σας παρέχει το Facebook (Facebook promotion tools) για να υποστηρίξετε τις
καμπάνιες σας
Conversion (Μετατροπή): Δουλέψτε
ώστε να μετατρέψετε τους ακόλουθους ή τους Likers της σελίδας σας σε πελάτες που αγοράζουν –
σε πελάτες που πληρώνουν.
Culture (Κουλτούρα): Κάντε
την σελίδα σας μια
επέκταση της μάρκας ή του Brand Name σας και
μεταδώστε μέσα από αυτήν την φιλοσοφία και την κουλτούρα της εταιρίας σας. Αυτ;o περιλαμβάνει
περισσότερα από μια απλή αναφορά ή παρουσίαση του brand μέσα
από την σελίδα σας. Αφορά την διαχείριση
της κοινότητας που έχετε δημιουργήσει μέσα από την σελίδα σας: ποιος
σας ακούσει, ποιος είναι ο χρόνος ανταπόκρισης στις αναρτήσεις των πελατών ή
των ακολούθων σας, πως θα απαντάτε, ποιος είναι ο τύπος του περιεχομένου που
αναρτάται, αν είναι επίσημο ή ανπίσημο το στυλ , ανα θα χρησιμοποιηθεί χιούμορ
κ.λπ. …
#3 Χρησιμοποιείστε περιεχόμενο που μπορεί να είναι
ΚΟΙΝΟΧΡΗΣΤΟ
Ακολουθούν κάποιοι βασικοί κανόνες «κοινόχρηστου» περιεχομένου:
§
Κρατήστε
το περιεχόμενο μικρό (μέχρι 80 χαρακτήρες για να πάρετε περισσότερες
κοινοποιήσεις),
§
Το περιεχόμενό
σας να μην είναι μονότονο. Διαφοροποιήστε το (ηχος, photos, video, links κ.λπ.)
§
Απαντήστε
στους ανθρώπους που κοινοποιούν το περιεχόμενό σας με ένα like,
§
ερωτήσεις,
§
κάντε το διασκεδαστικό,
§
μάθετε
τι αρέσει στους ανθρώπους επισκεπτόμενοι και άλλες σελίδες σχετικές
με το αντικείμενό σας
§
μάθετε
την καλύτερη ώρα της ημέρας αλλά και την καλύτερη μέρα της εβδομάδας για
το καλύτερο engage με τους ακόλουθού σας.
#4 Πειραματιστείτε, δοκιμάστε διάφορες μεθόδους και
παρακολουθήστε τα αποτελέσματα
Όταν πρόκειται να δημιουργήσουμε μια επιτυχημένη στρατηγική
στο Facebook είναι σίγουρο
ότι δεν ταιριάζει το ίδιο σε όλες τις περιπτώσεις. Με
τον πειραματισμό, τον έλεγχο και
την παρακολούθηση των αποτελεσμάτων σε likes, shares κ.λπ. μπορείτε
να δείτε τι είναι αυτό που λειτουργεί καλύτερα στην περίπτωσή σας. Σκεφτείτε
να πειραματίζεστε σχετικά με την συχνότητα των αναρτήσεών σας (posts), τις ώρες στις οποίες γίνονται
οι αναρτήσεις, τον τύπο του περιεχομένου και τις διάφορες παραλλαγές και εκκλήσεις
των ακολούθων σας σε δράση.
#5 Διδαχθείτε από άλλες επιτυχημένες σελίδες
Πάρα πολλές επιτυχημένες εταιρίες όπως π.χ. η Coca Cola, η Disney, η Starbucks, η Oreo, κ.λπ. κάνουν πραγματικά εξαιρετική δουλειά
σχετικά με το Facebook. Στην ουσία μπορείτε να βρείτε εύκολα τις 50
πιο επιτυχημένες Facebook pages. Παρακολουθήστε αυτές
τις σελίδες και επισκεφθείτε και άλλες για εξακριβώσετε ποιο είδος περιεχομένου, ποιες φωτογραφίες, ποιο
περιεχόμενο έχει το καλύτερο αποτέλεσμα. Πως αυτές καλούν σε δράση,
πως αναρτούν τις προσφορές τους πως κάνουν τις κοινοποιήσεις τους..
Συμπέρασμα:
Ο στόχος
δεν θα πρέπει να είναι πως θα είμαστε καλοί στο Facebook αλλά πως το Facebook θα βοηθήσει την επιχείρηση να έχει μεγαλύτερη
και καλύτερη αποτελεσματικότητα. Τι θα είναι καλύτερο για την
επιχείρηση εξ’ αιτίας του Facebook. Όλα φυσικά ξεκινούν με την εργασία πάνω στην σχεδίαση
μια αποτελεσματικής στρατηγικής μάρκετινγκ. Ακολουθήστε αυτά τα 5 απλά βήματα, πειραματιστείτε
δοκιμάστε και ελέγξτε τα αποτελέσματα. Δεν θα πρέπει όμως να ξεχνάτε ότι τα κοινωνικά δίκτυα (social media) και ιδιαίτερα το Facebook προσφέρει πάρα πολλές ευκαιρίες αλλά είναι
σίγουρο ότι απαιτείται χρόνος για να δούμε ορατά και απτά αποτελέσματα. Θα
πρέπει λοιπόν να είστε υπομονετικοί και να
συνεργαστείτε με ανθρώπους που γνωρίζουν το αντικείμενο και ξέρουν τι πρέπει να
κάνουν.
Οποιαδήποτε παρατήρηση
ή πρόταση για την καλύτερη εκμετάλλευση του facebook, προτάσεις και ιδέες για
την ανάπτυξη μιας επιχείρησης και οποιαδήποτε
κριτική σχετικά με το άρθρο είναι καλοδεχούμενες
Αμανιός Εμμ. Αντώνιος
Σύμβουλος Επιχειρήσεων AntAma Marketing Activities
Καθηγητής Μάρκετινγκ ΙΙΕΚ ΔΕΛΤΑ Θεσσαλονίκης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου